11 زائر گمشده در عراق به امدادگران مرز مهران تحویل داده شدند


11 زائر گمشده در عراق به امدادگران مرز مهران تحویل داده شدند

ایلام - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: 11 زائر ایرانی که در کشور عراق گم شده بودند به امدادگران این جمعیت در مرز مهران تحویل داده شدند.

حسین عارفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد شامل کودکان و سالخوردگان هستند که در کشور عراق از خانواده خود جدا شده و موفق به پیدا کردن آنها نشده‌اند.

وی با بیان اینکه زائران ایرانی گمشده در عراق از طریق نیروهای هلال احمر به کشور بازگردانده می‌شوند، اظهار کرد: این طرح با عنوان باز پیوند خانواده از ۲ روز گذشته آغاز شده است و زائران گمشده در عراق از طریق نیروهای این جمعیت ساماندهی و تحویل ایران می‌شوند.

وی همچنین از فعالیت پایگاه خیاطی این جمعیت در مرز مهران خبر داد و گفت: در این پایگاه امدادگران به زائرانی که نیازمند امکانات خیاطی برای دوخت لباس، کوله پشتی و غیره هستند خدمات‌دهی لازم را خواهند داشت.

عارفی افزود: بالگرد امدادی این جمعیت با هدف تسریع در روند خدمات‌رسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی اربعین حسینی دایر شده است و تا پایان ایام اربعین فعالیت خواهد داشت.

وی اظهار کرد: امسال با برپایی ۲۸ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در مسیرهای منتهی به مرز مهران به صورت شبانه‌روزی خدمات لازم به زائران حسینی ارائه می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام اضافه کرد: طرح امداد و نجات اربعین تا اوایل آبان ماه توسط جمعیت هلال احمر ایلام ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

۶۰۳۲/۷۱۷۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی