251 قلم کالای قاچاق سلامت محور در خمین جمع‌آوری شد


251 قلم کالای قاچاق سلامت محور در خمین جمع‌آوری شد

خمین- ایرنا - سرپرست مدیریت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: 251 قلم کالای قاچاق و غیر مجاز سلامت محور در نیمه نخست امسال در این شهرستان کشف و جمع‌آوری شد.

دکتر «ابوذر صباغی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ازود: بیش از ۱۳۷ مورد بازدید از عطاری ها، واحد های تجهیزات پزشکی و داروخانه ها شهرستان انجام شد که در بازدید های انجام شده از عطاری های سطح شهرستان ۲۳۵مورد اقلام مواد مخدر کشف و هفت مورد اقلام تقلبی غیر مجاز و هشت مورد اقلام قاچاق جمع آوری شده است.

وی ارزش ریالی اقلام کشف شده از عطاری ها را هفت میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: درنیمه نخست امسال ۴۸ مورد از عطاری ها، مراکز عرضه لوازم آرایشی بهداشتی و آرایشگاه های زنانه بازدید شده است.

سرپرست مدیریت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: دراین مدت ۲۵ مورد بازدید از هفت واحد عرضه تجهیزات پزشکی انجام شده که ۶ مورد کالای تاریخ گذشته به ارزش ۳۰ میلیون ریال کشف و ضبط شده است.

دکتر صباغی افزود: ۱۸۶مورد بازدید از کارخانجات و کارگاه های تولید مواد غذایی انجام شد که منجر به ۵۰ مورد نمونه برداری مواد غذایی و ارجاع ۱۳مورد پرونده تخلفات به مراجع قضایی و کمیسیون ماده ۱۱ شده است.

سرپرست مدیریت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی خمین تصریح کرد: کالاهای سلامت محور به طور مستقیم با کیفیت زندگی و سلامت اقشار جامعه ارتباط دارد و از همین رو وزارت بهداشت نظارت و حساسیت ویژه ای بر این بخش دارد.

دکتر صباغی بیان کرد: ورود هرگونه کالای سلامت محور از جمله داروها، تجهیزات و ملزومات پزشکی، شیرخشک، مکمل های دارویی در مراکز غیر مجاز ممنوع است.

شهرستان خمین دارای ۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب است.

۶۰۱۲*۷۲۷۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش