اعضای جدید شورای عالی آموزش و پرورش چه کسانی هستند


تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری روز گذشته و در احکام جداگانه‌ای 10 عضو جدید شورای عالی آموزش و پرورش را برای یک دوره 4 ساله منصوب کرد.

اعضای جدید شورای عالی آموزش و پرورش چه کسانی هستند

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری روز گذشته و در احکام جداگانه‌ای 10 عضو جدید شورای عالی آموزش و پرورش را برای یک دوره 4 ساله منصوب کرد.

در احکامی که حسن روحانی صادر کرد سیما فردوسی، علی‌اصغر فانی، محمود مهرمحمدی، طبیه ماهروزاده، غلامعلی حدادعادل، غلامحسین رحیمی، مریم رنگ‌آمیز طوسی، حبیت‌الله گودرزی دورکی و جواد نوبختی و عبدالکریم بهجت‌پور برای مدت 4 سال به عنوان عضو شورای عالی آموزش و پرورش انتخاب شدند.

در این میان، «انتخابات نمایندگان معلمان در شورای عالی آموزش‌وپرورش» در راستای برنامه‌های تحولی وزارت آموزش‌وپرورش و حسب جلسه شانزدهم شورای معاونان در تاریخ 19 آبان1397 مصوب و مقرر شد تا 3 صاحب‌نظر عضو شورای عالی آموزش‌وپرورش براساس رأی مستقیم فرهنگیان انتخاب و به شورای معاونان معرفی تا پس از تأیید به عضویت شورای عالی آموزش‌وپرورش درآیند.

اعضای جدید شورای عالی آموزش و پرورش چه کسانی هستند

بدین ترتیب جواد نوبختی، حبیب‌الله گودرزی و مریم رنگ‌آمیز طوسی سه عضوی هستند که اردیبهشت امسال بعد از برگزاری دو مرحله انتخابات «جهت تعیین نمایندگان معلمان و مدیران مدارس برای عضویت در شورای عالی آموزش و پرورش» انتخاب شدند. جواد نوبختی، اهل استان آذربایجان شرقی و برگزیده دوره ابتدایی، حبیب‌الله گودرزی از استان اصفهان و برگزیده دوره متوسطه اول و خانم مریم رنگ‌آمیز طوسی از استان خراسان رضوی و برگزیده دوره متوسطه دوم است که احکام آن‌ها از سوی رئیس‌جمهوری به عنوان عضو شورای عالی آموزش و پرورش صادر شده است.

اعضای جدید شورای عالی آموزش و پرورش چه کسانی هستند

سیما فردوسی یکی دیگر از اعضای شورای عالی آموزش و از اساتید برجسته روانشناسی ایران است. فردوسی تحصیلات خود را در مقطع لیسانس در دانشگاه شهیدبهشتی به پایان رساند و پس از آن برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکتری به انگلستان رفت. او در سال 1362 پس از پایان تحصیلات به ایران برگشت و در مراکز مختلفی از جمله مرکز روانپزشکی رازی، دانشکده علوم توانبخشی و ... مشغول به کار شد، سپس در دانشگاه شهیدبهشتی به استخدام رسمی درآمد و به عنوان استاد دانشگاه، عضو هیأت علمی و مدیر گروه روانشناسی و روانشناس مرکز مشاوره دانشگاه شهیدبهشتی مشغول به فعالیت شد. او همچنین همکار دانشگاه علوم بهزیستی و انجمن اولیا و مربیان و آموزش و پرورش نیز بوده است. او اهل کرمان است و کتاب‌هایی با عناوین تشخیص و درمان اختلالات روان شناختی کودک و نوجوان، پاسخ به والدین، بهداشت روانی رشته کودک یاری، مصاحبه روانشناختی با کودک و نوجوان، کار گروهی در مدرسه و بهتر زیستن از جمله مهمترین آثار سیما فردوسی است.

اعضای جدید شورای عالی آموزش و پرورش چه کسانی هستند

علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم، اهل تهران است، او دانش‌آموخته دوره دکتری رشته مدیریت دولتی از دانشگاه تربیت مدرس و عضو هیات علمی این دانشگاه است. علی‌اصغر فانی، مدیرکلی چندین دوره آموزش متوسطه آموزش و پرورش در دوره وزارت حسین مظفر و کاظم اکرمی و همچنین مدیریت مناطق و مدیرکلی آموزش و پرورش را در کارنامه خود دارد.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۶ در تاریخ اول فروردین ۵۹، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۶ از تاریخ اول فروردین ۶۰، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در سال ۱۳۶۴، معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش در سال‌های ۶۴ تا ۶۸، معاون و قائم‌مقام دانشگاه علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس در سال‌های ۶۸ تا ۷۲، معاون فرهنگی بنیادشهید در سال‌های ۷۲ تا ۷۶، معاون برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش در سال‌های ۷۶ تا ۷۷، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در سال‌های ۷۷ تا ۷۸، معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش در سال‌های ۷۷ تا ۸۰، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در سال‌های ۸۰ تا ۸۴، سرپرست وزارت آموزش و پرورش از ۸ شهریور ۸۴ تا ۱۸ آبان ۸۴، سرپرست دبیرخانه شورای تعلیم و تربیت از جمله سوابق او است.

علی‌اصغر فانی دارای جوایزی مانند مدیر برگزیده ملی هشتمین جشنواره خوارزمی و مدیر عالی نمونه سومین جشنواره شهیدرجایی است. فانی معاون آموزش و پرورش در دولت اصلاحات نیز بوده‌ است. همچنین ریاست کمیسیون فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز از دیگر سوابق او به شمار می‌رود.

اعضای جدید شورای عالی آموزش و پرورش چه کسانی هستند

محمود مهرمحمدی اهل تهران است. او سرپرست پیشین دانشگاه فرهنگیان و عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است. مهرمحمدی عضو هیات علمی بازنشسته دانشگاه تربیت مدرس با مرتبه استاد و دارای مدرک دکتری برنامه درسی و آموزش است.

مدیر کل دفتر نظارت و سنجش آموزش وزارت علوم، مسئول مرکز برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم، مشاور پژوهشی وزیر علوم از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی مهرمحمدی به شمار می‌رود. همچنین در کارنامه عضو جدید شورای عالی آموزش و پرورش، مدیرعاملی موسسه آموزش نیروی انسانی شهیدمهدوی و عضویت در هیات موسس انجمن مطالعات برنامه درسی ایران و سردبیری فصلنامه علمی پژوهشی تعلیم و تربیت وابسته به پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و ریاست شورای علمی دانشنامه ایرانی برنامه درسی دیده می‌شود. محمود مهرمحمدی مجری طرح تدوین سند ملی آموزش و پرورش در سال‌های ۸۳ تا ۸۸ نیز بوده است.

نظریه‌های برنامه درسی، مبانی علمی هنر تدریس، برنامه درسی: رویکردها، دیدگاه‌ها و چشم‌اندازها، بازاندیشی فرایند یاددهی یادگیری و تربیت معلم، جستارهایی در پژوهش در آموزش و پرورش، بررسی تطبیقی ابعاد اساسی نظام آموزش و پرورش آلمان و مقایسه آن با جمهوری اسلامی ایران، زبان تخصصی برای رشته برنامه‌ریزی درسی، روش‌شناسی مطالعات برنامه درسی، بازاندیشی فرایند یاددهی یادگیری و برنامه درسی و آموزش هنر در آموزش و پرورش از جمله مهمترین تالیفات و ترجمه‌های مهرمحمدی است.

از جمله افتخارت او نیز انتخاب به عنوان پژوهشگر برگزیده علوم انسانی (جشنواره بین‌المللی فارابی، ۱۳۹۱)، استاد نمونه دانشگاه تربیت مدرس (۱۳۸۳)، استاد نمونه کشوری در سال ۱۳۸۸ و استاد راهنمای برتر در جهاد دانشگاهی و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری است.

اعضای جدید شورای عالی آموزش و پرورش چه کسانی هستند

غلامعلی حدادعادل و طبیه ماهروزاده نیز از معدود زوج‌های سیاسی کشور و اعضای جدید شورای عالی آموزش و پرورش هستند. حدادعادل اهل تهران و از ۱۳۶۴ تاکنون به تدریس فلسفه غرب در دانشگاه تهران اشتغال دارد. او عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادوار ششم تا نهم و پنجمین رئیس مجلس شورای اسلامی بوده‌ است. در کارنامه او همچنین مسئولیت‌هایی چون معاون وزیر آموزش و پرورش، عضو شورای سرپرستی سازمان صدا و سیما، معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش، مشاور عالی مقام معظم رهبری، رئیس بنیاد سعدی، عضو هیات امنای بنیاد ایران‌شناسی و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی، عضو شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و عضویت در هیات امنای موسسه آموزشی مجمع جهانی اهل بیت دیده می‌شود.

همسر او طیبه ماهروزاده نیز دارای دکتری فلسفه تعلیم و تربیت است و تاکنون در سمت‌های اجرایی چون مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مدیر پژوهشکده مطالعات زنان دانشگاه الزهرا و دانشیار دانشگاه الزهرا، همچنین عضو هیات موسس انجمن فلسفه ایران، عضو هیات امنای سازمان انجمن اولیا و مربیان، موسس شبکه زنان دانشمند مسلمان و سردبیری چندین مجله تخصصی و … ایفای نقش کرده‌ است. طیبه ماهروزاده دبیرستان دخترانه فرهنگ مخصوص علوم انسانی را راه‌اندازی کرده است.

اعضای جدید شورای عالی آموزش و پرورش چه کسانی هستند

غلامحسین رحیمی، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس است. او علاوه بر تالیف کتاب و مقالات متعدد علمی و پژوهشی، سمت‌هایی از جمله ریاست سازمان سنجش آموزش کشور، رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و ریاست مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری را در کارنامه علمی و اجرایی خود دارد.

اعضای جدید شورای عالی آموزش و پرورش چه کسانی هستند

عبدالکریم بهجت‌پور اهل دزفول است، او در سال ۱۳۶۰ برای تحصیل علوم دینی وارد حوزه علمیه قم شد و از رساله علمی خود در سال ۱۳۸۰ دفاع کرد و موفق به دریافت مدرک شد. بهجت‌پور معاون فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، قائم‌مقام نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد، مسئولیت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تربیت مدرس، مدیریت مدارس حوزه علمیه قم، معاون آموزشی حوزه علمیه قم و ریاست پژوهشکده دانش‌نامه‌نگاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مدیریت مدارس حوزه علمیه قم، معاون آموزشی حوزه علمیه قم را در کارنامه شغلی خود دارد.

او اکنون دانشیار گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است. بهجت‌پور در سال 96 به عنوان مدیر حوزه‌های علمیه خواهران منصوب شد. او همچنین دارای سوابق آموزشی و پژوهشی متعدد بوده و تاکنون استاد راهنمای چندین رساله و پایان‌نامه بوده است.

عبدالکریم بهجت‌پور که از سوی شورای عالی حوزه علمیه قم به عنوان عضو جدید شورای عالی آموزش و پرورش معرفی و از سوی رئیس‌جمهوری منصوب شده است همکاری علمی و اجرایی متعددی با موسسات مختلف چون پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه. دفتر تبلیغات اسلامی قم، حوزه علمیه قم، وزارت ارشاد اسلامی و ... دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق