استاندار خراسان شمالی: حقوق معوقه کارگران باید صفر شود


استاندار خراسان شمالی: حقوق معوقه کارگران باید صفر شود

بجنورد- ایرنا-  استاندار خراسان شمالی گفت: کارگران این استان 180 میلیارد ریال حقوق معوق دارند که این رقم در برنامه زمانبندی باید به صفر برسد.

به گزارش ایرنا، محمدعلی شجاعی شنبه‌شب در نشست تشکل های کارگری و کارفرمایی استان اظهار داشت: برای حمایت از کارگران، پیشنهاد می شود تخصیص اعتبارات به پروژه‌ها، مشروط به پرداخت حقوق کارگران باشد.

وی افزود: اگر یک مجموعه دچار مشکل مالی می شود نباید هیچ فردی در آن مجموعه، حقوق بگیرد تا در این مسیر تنها کارگران آسیب نبینند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید بر پرداخت معوقات کارگران افزود: دولت برای پرداخت مطالبات پیمانکاران تمهیدات لازم را پیش بینی کرده است و باید با بهره مندی از این فرصت این مطالبات صفر شود.

وی خاطرنشان کرد: بسته حمایتی از جامعه کارگران بویژه کارگران بازنشسته باید طراحی و ارائه شود و در این بسته موضوع مسکن، معیشت و بیمه کارگران مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه زندگی و خانواده کارگر روزمزد با مشکل روبهرو است، ادامه داد: باید یک طرح و برنامه برای این افراد پیاده سازی و اجرا کرد تا این افراد به یک کف درآمد برسند.

شجاعی گفت: برای حل برخی مشکلات جامعه کارگری، در سطح ملی هم پیش‌بینی های لازم انجام نشده است، این موارد باید شناسایی شود تا اعتبار لازم از محل اعتبارات استانی و پیگیری از سطح ملی پیش‌بینی شود.

استاندار خراسان شمالی با ابراز نارضایتی از صنایع در انجام مسئولیت های اجتماعی اظهار داشت: صنایع استان در انجام فعالیت های اجتماعی خوب عمل نکرده اند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه دفترچه تامین اجتماعی کارگران استان باید در هر شرایطی تمدید شود گفت: در صورت دریافت گزارش خلاف این امر، با مدیر مربوطه برخورد می شود.

وی افزود: یک کارگر با میزان حقوقی که دریافت می کند در شرایط عادی حالش خوب نیست و عدم تمدید دفترچه های بیمه، ظلم به خانواده آنان است.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: در شرایط اقتصادی کنونی کشور اهمیت حل موضوعات مربوط به جامعه کارگری کمتر از کاهش خسارت های ناشی از سیل نیست و ما باید با تدبیر و در کنار هم بودن این مشکلات را حل کنیم.

شجاعی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی در این نشست، تاکید کرد: مباحث مربوط به سطح ملی را از طریق مکاتبه پیگیری خواهیم کرد و در خصوص قراردادهای کارگری آنچه که قانون می گوید باید در استان اجرا شود.

وی افزود: اگر در استان فضایی وجود دارد که قوانین فعلی در مورد کارگران استان رعایت نمی شود باید شناسایی و با ارائه زمانبندی مشخص کارفرمایان ملزم به رعایت قانون شوند.

شجاعی خاطر نشان کرد: مشکلات جامانده جامعه کارگری استان با ارائه یک طرح، حل و فصل شود و در این طرح باید شرح وظایف دستگاه های اجرایی متولی و زمان اجرا مشخص باشد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اجرای طرح طبقه بندی مشاغل کارگری اجرای عدالت است از مسئولان استان خواست تا طرح مربوط تا یک هفته آینده ارائه شود.

بر اساس این گزارش اکنون حدود ۱۷ هزار کارگر ساختمانی خراسان شمالی از مزایای بیمه اجتماعی بهره مند هستند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر