هشدارهای پلیس فتا به زائران اربعین درباره حفظ امنیت سایبری


هشدارهای پلیس فتا به زائران اربعین درباره حفظ امنیت سایبری

همشهری آنلاین: معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا، هشدارها و توصیه‌هایی را به زائران اربعین ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ رامین پاشایی با اشاره به حضور میلیونی زائران اربعین در کشور عراق، گفت: لازم است که زائران به منظور حفظ امنیت سایبری خود اقداماتی را مدنظر قرار دهند. نخستین و مهم‌ترین اقدام این است که زائران توجه داشته باشند که در طول مسیر راهپیمایی از اتصال به شبکه‌های ناشناس وای‌فای و اینترنت رایگان پرهیز کنند و در صورت نیاز به اینترنت یا از اینترنت سیم‌کارت همراه خود استفاده کنند یا به شبکه‌های مطمئن متصل شوند، چرا که در غیر اینصورت امکان دسترسی به محتویات داخل گوشی و سرقت اطلاعات‌شان وجود دارد.

وی ادامه داد: مورد دیگری که زائران اربعین حتما باید رعایت کنند این است که رم و حافظه‌های جانبی تلفن همراه را با خودشان نیاورند، چرا که در صورت مفقود شدن به راحتی امکان سرقت اطلاعات و محتویات داخل آن وجود دارد.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از زائران خواست که در طول سفر از بازکردن پیام‌ها، ایمیل‌ها و لینک‌های ناشناسی که برایشان ارسال می‌شود خودداری کنند و این پیام‌ها را از تلفن همراه‌شان پاک کنند. همچین به تبلیغات و لینک‌های ناشناسی که در شبکه‌های اجتماعی برایشان ارسال می‌شود، توجه نکنند و فریب این موارد را نخورند.

پاشایی در مورد افرادی که ممکن است تلفن همراه‌شان به تعمیر نیاز پیدا کرده باشد نیز گفت: این افراد باید حتما تلفن همراه خود را در مراکز مجاز تعمیر کنند و از سپردن گوشی به افراد ناشناس خودداری کنند. همچنین هیچ تصویری از گذرنامه و اطلاعات هویتی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

معاون اجتماعی پلیس فتا اضافه کرد:‌ به زائران توصیه می‌شود که هرگز از تلفن همراه افراد ناشناس برای برقراری ارتباط استفاده نکنند و تلفن همراه خود را نیز در اختیار افراد غریبه قرار ندهند.

وی با اشاره به حضور ماموران پلیس فتا در پایانه‌های مرزی، گفت: ماموران پلیس فتا در چهار پایانه مرزی حضور دارند و در صورت بروز مشکل اقدام به رسیدگی به آن خواهند کرد.

کد خبر 458631

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !