380 زائر خارجی اربعین در آستارا خدمات درمانی رایگان گرفتند


380 زائر خارجی اربعین در آستارا خدمات درمانی رایگان گرفتند

آستارا - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به 380 زائر خارجی اربعین حسینی در موکب‌های این شهرستان خبر داد.

نظام عباسی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۰ نیروی انسانی از شبکه بهداشت و درمان، جمعیت هلال احمر و بهداری سپاه آستارا از ۱۰ مهرماه در موکب های این شهرستان به معاینه و درمان، سنجش فشار و قند خون و مشاوره بهداشتی زائران پرداختند.

وی افزود: از بین ۳۱۸ زائر ویزیت شده، یک نفر برای پیگیری درمان به بیمارستان شهید بهشتی آستارا منتقل شد و ماموران بهداشت محیط نیز به مراحل تهیه غذای گرم در موکب امام زادگان آستارا نظارت کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: بیش از پنج هزار جلد کتابچه به زبان ترکی با موضوع راهکارهای پیشگیری از بیماری ها، در بین زائران توزیع شد و زائران، رعایت بهداشت فردی و محیط را در نظر داشته باشند.

در آستانه اربعین حسینی ۱۶ هزار و ۸۰۰ زائر خارجی در قالب ۲۷۰ دستگاه اتوبوس، ۱۴۰ دستگاه مینی بوس و سواری با گذر از مرز آستارا عازم کربلا شدند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالانه نزدیک به ۸۰۰ هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز آن تردد می کنند.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس