آغاز ساخت 12 مرکز محله در شهرجدیدهشتگرد


آغاز ساخت 12 مرکز محله در شهرجدیدهشتگرد

 کرج - ایرنا - عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد استان البرز اعلام کرد که با اختصاص 30 هزار میلیارد ریال، ساخت 12 مرکز محله با هدف تامین نیازهای فرهنگی ،آموزشی، بهداشتی درمانی ، تجاری و رفاهی مردم در این شهر آغاز شد.

مرکز محله شامل مجموعه ای از امکانات آموزشی، فرهنگی، مسجد، تجاری ، اداری ، رفاهی ،تفریحی ،بهداشتی درمانی و ... است .

محسن مجذوب روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه گسترش و توسعه مراکز محله تأثیرات بسیار خوبی در کیفیت زندگی شهروندان خواهد داشت، گفت: در زمان حاضر برای جبران کمبود خدمات در شهرجدیدهشتگرد، ساخت ۱۲ مرکز محله در دستور کار قرار دارد که از این تعداد ۱۰ مرکز محله در پروژه های مسکن مهر و در قالب طرح‌های مشارکتی با استفاده از توان بخش خصوصی انجام می‌شود.
عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: احداث و تکمیل مراکز محله در این شهر نقش موثری در ترغیب مردم به سکونت در شهرجدید هشتگرد دارد.

مجذوب بیان داشت: یکی از برنامه‌های در دستور شرکت عمران شهرجدید هشتگرد، فروش اراضی مسکن مهر به متقاضیان بود که طبق قانون تمام منابع مالی حاصل از فروش عرصه واحدهای مسکن مهر برای بهبود وضعیت سکونت ساکنان این شهر استفاده می شود.

وی با بیان اینکه فروش عرصه واحدهای مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد اختیاری است، گفت: قیمت‌های کارشناسی عرصه مسکن مهر با تخفیف ویژه آماده شده اما باز هیچ اجباری برای خرید عرصه وجود ندارد و مالکانی که مایل به خرید عرصه واحد خود نیستند، طرح اجاره ۹۹ ساله برای آنها باقی است.
مجذوب اظهار داشت: با مالکیت قطعی واحدهای مسکن مهر از طریق خرید عرصه، متقاضیان می‌توانند علاوه برتغییر وضعیت از مستاجری طولانی مدت دولت به مالکیت قطعی، سند مالکیت عرصه و اعیان خود را دریافت نموده و به راحتی از مزایای آن بهره‌مند شوند.
عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد به مالکان واحدهای مسکونی مهرتوصیه کرد: از فرصتی که برای خرید عرصه تعیین شده استفاده نمایند چرا که با اتمام این مهلت، واگذاری عرصه به مالکان مطابق قانون به قیمت کارشناسی روز خواهد بود.

شهرجدید هشتگرد که از دهه ۷۰ عملیات ساخت آن در غرب کرج مرکز استان البرز آغاز شده اکنون حدود ۶۵ هزار سکنه دارد.

عملیات ساخت حدود ۴۰ هزار واحد مسکن مهر از سال ۸۷ در این شهر آغاز شد که بخش عمده این واحدها تکمیل و واگذار شده و بخش دیگر آنها تا پایان امسال و سال آینده واگذار خواهد شد.

همچنین در اجرای طرح ملی مسکن ساخت ۲۱ هزار واحد مسکونی دیگر سال گذشته در شهر جدید هشتگرد در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۱۸ هزارو۸۰۰ واحدآنها به مرحله اجرایی رسیده است.

قرار است با تکمیل و واگذاری مسکن مهر و طرح ملی مسکن جمعیت این شهر از ۵۰۰ هزار نفر فرارتر رود.

همچنین احداث خط ریلی گلشهر - شهر جدید هشتگرد یکی از پروژه های ملی برای رفاه ساکنان شهرجدید هشتگرد است که این پروژه مراحل تکمیلی خود را می گذارند.

۹۹۳۳/ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...