به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، درخصوص وضعیت تیم امید برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک 2020 و انتخاب سرمربی جدید برای این تیم صحبت کرد.

تاج در گفتگو با خبرگزاری برنا با اشاره به اینکه از حیث وجود بازیکنان تیم امید وضعیت مطلوبی دارد، اظهار داشت: خوشبختانه چند بازیکن امید ما در تیم بزرگسالان هستند و بقیه نیز در لیگ بازی می‌‌کنند. از این جهت نفرات خوبی برای تیم امید انتخاب شدند و یک بازی خیلی خوب با تیم شهرخودرو، که تیم بسیار سرحالی در لیگ برتر است، انجام دادند که این بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. این نتیجه برای ما خیلی امیدوارکننده بود. تیم امید را به قطر فرستادیم که در آنجا یک بازی دوستانه با استرالیا انجام خواهند داد و این بازی برای ما بسیار مهم است چون تابحال هرچه این تیم با استرالیا بازی کرده نتوانستیم نتیجه بگیریم.

وی در ادامه افزود: بازی با استرالیا محک بسیار خوبی برای تیم است هرچند شش بازیکن اصلی‌مان نمی‌‌توانند با تیم بروند. سه بازیکن ما لژیونر هستند که نمی‌توانند بروند و 3 بازیکن هم در تیم ملی بزرگسالان هستند که باید برای دیدار مقابل بحرین آماده شوند. به‌خاطر بازی با بحرین و عراق تیم امید ما با همه توانمندی‌ به استرالیا نمی‌رود. با توجه به ارتباط خوبی که با فدراسیون فوتبال قطر داریم همه هزینه‌های رفت و برگشت و هزینه اسکان برای دیدار با استرالیا را کشور قطر تقبل کرده و از حیث اتفاق خوبی برای ما خواهد بود.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: به کسب نتیجه تیم امید امیدوار هستم. بازی‌های دوستانه‌ای را هم برای آنها پیش‌بینی کرده‌ایم و بازی‌های دیگری را نیز تا دی‌ماه که سه بازی حساس خواهیم داشت تدارک می‌بینیم. تیم امید در گروه سختی قرار دارد، چین یکی از بهترین‌ تیم‌هاست و سرمایه‌گذاری زیادی کرده است. کره‌جنوبی بسیار تیم خوبی است و ازبکستان از همه اینها بهتر است. شرایط خوبی داریم و ما هم تیم‌مان خیلی خوب است هرچند ما در سیدبندی جزو تیم چهار آمدیم و این به لحاظ نتایج بازی‌های سال‌های قبل ما است. درکل امیدواریم به این تیم و داریم پشتیبانی می‌کنیم چون تیم امیدمان 44 سال است به المپیک نرفته و این در حالی اتفاق افتاده که دیگر تیم‌های ملی فوتبال همه نتیجه گرفتند و باید تلاش کنیم که تیم امید نیز طلسم‌شکنی کند.

تاج در پاسخ به این سوال که چطور حمید استیلی به عنوان سرمربی جدید امیدها انتخاب شد؟ اظهار داشت: جا دارد تشکر کنم از فرهاد مجیدی که این مسئولیت را پذیرفت و در این مدت برای تیم زحمت کشید. به هر جهت جمع‌‌بندی کمیته فنی این بود که حمید استیلی هدایت امیدها را برعهده بگیرد و از ترکیب امامی‌فر و شاهرودی نیز به عنوان کمک‌های خود استفاده می‌کند. احتمالا یک مربی خوش‌نام دیگری نیز به تیم اضافه می‌شود. ما باید تیم ملی‌ کشورمان را پشتیبانی و آماده کنیم و با توجه به تنگناهای مالی هم که فدراسیون دارد و زمان کمی که در اختیار داریم سعی خواهیم کرد تیم امید بهترین نتیجه را بگیرد و راهی المپیک 2020 شویم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که دلیل اینکه تیم امید بیش از 40 سال به المپیک راه نیافته چیست، پاسخ داد: وقتی الان در سیدبندی ما به عنوان تیم چهارم قرار می‌گیریم مشکل برای یک یا دو سال گذشته نیست و این مسئله به گذشته برمی‌گردد که تیم ما نتوانسته نتایج لازم را بگیرد و به همین علت در سیدبندی جایگاه مطلوبی نداریم. 40 سال است داریم این نتایج ضعیف را تکرار می‌کنیم. این موضوع دلایل بسیاری هم داشته که در جلسه با وزیر ورزش نیز مفصل به آن پرداختیم. ما برای تیم امید کارهای خیلی خوبی صرف‌نظر از بحث انتخاب سرمربی انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: این ترکیب کادر فنی دیگر دست نخواهد خورد تا مسابقات انتخابی المپیک به پایان برسد. ارزیابی خود من از کادر فنی و نفرات دعوت شده به تیم مثبت است و فکر می‌کنم دیگر تغییری صورت نخواهد گرفت و با همین ترکیب به المپیک خواهیم رفت. درحال حاضر تیم خوبی داریم و شرایط مطلوب است و از تیم پشتیبانی هم می‌کنیم و کلاس‌های آموزشی نیز برای آنها گذاشتیم. رئیس کمیته انضباطی دو جلسه با بازیکنان تیم امید صحبت کرد چون معمولا در این تیم کارهای بی‌انضباطی شاهد بودیم. در این رابطه و به خاطر بی‌انضباطی گلر تیم را اخراج کردیم چون با بازیکنان عراق دعوا کرده بود. بازیکنی که زمینه اخراج داشته باشد ممکن است اشکالاتی را برای ما ایجاد کند. همچنین دو جلسه مسئول پزشکی‌ فدراسیون در خصوص داروهای ممنوعه جدید با اعضا جلسه داشت چون بازیکنان باید از قوانین اطلاع داشته باشند.