توانمندی فارس در گردشگری پزشکی ورزشی


توانمندی فارس در گردشگری پزشکی ورزشی

شیراز-ایرنا- شیراز قطب پزشکی جنوب ایران،اکنون در حوزه پزشکی ورزشی نیز از مجهزترین کادر انسانی و تجهیزاتی در سطح کشور برخوردار است که افقی تازه برای جذب توریسم و ارایه خدمات درمانی ورزشی ممتاز به ورزشکاران حرفه‌ای ایجاد کرده است.

رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: سه پزشک متخصص و فوق تخصص در ایران مجوزهای لازم از کمیته بین المللی المپیک را دریافت کردند که دو نفر از این افراد در هیات پزشکی ورزشی استان فارس عضویت دارند.

کاوه باشتی ادامه داد: زیرساخت مورد نیاز عمل های جراحی پزشکی ورزشی در یکی از بیمارستان‌های خصوصی شیراز تامین شده که توانسته استانداردهای آمریکایی و اروپایی را کسب کند.

وی اضافه کرد: شیراز به لحاظ بهرمندی از زیرساخت مورد نیاز و نیروی انسانی متخصص در حوزه پزشکی ورزشی یکی از قطب های اصلی کشور به حساب می آید و لذا ماهانه ورزشکاران بسیاری از کشورهای همسایه نظیر عمان،عراق و امارات و همچنین استانهای دیگر ایران برای درمان به شیراز سفر می کنند و لازم است برای افزایش تعداد این ورزشکاران خارجی تبلیغات بیشتری در کشورهای همسایه صورت پذیرد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس اظهار داشت: در یکسال گذشته بیش از ۱۵ ورزشکار حرفه‌ای از کشورهای دیگر،حدود ۲۰ ملی پوش تیم های مختلف ورزشی ایران و حدود ۲۰۰ نفر از ورزشکاران لیگ برتر کشور در شیراز خدمات پزشکی و درمانی دریافت کرده و بیش از ۹۵ درصد آنها با بازگشت سلامتی به دنیای ورزش حرفه بازگشته‌اند.

باشتی روند هیات پزشکی ورزشی فارس را روندی رو به جلو و مطلوب عنوان کرد و گفت: هیات پزشکی ورزشی یک نهاد دانش محور است که نه تنها در زمینه درمان که در جهت ارائه خدمات مطلوب آموزشی نیز به توسعه فضاهای آموزشی اقدام کرده است.

وی به پوشش ییمه‌ای ورزشکاران استان طی دو سال اخیر اشاره و عنوان کرد: برای نخستین بار در سال ٩٧ بیش از ٢٠٠ هزار نفر ورزشکار فارس بیمه شدند که رشد ١٣ درصدی نسبت به مدت سال قبل را نشان می‌دهد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس، بیمه ورزشی را تضمینی برای سلامت و درمان ورزشکاران دانست و اعلام کرد: در شش ماهه اول سال جاری ١٥٠ هزار ورزشکار در استان فارس بیمه ورزشی شده‌اند که با رشد ٢٢ درصدی نسبت به سال ٩٧ همراه بوده است.

باشتی همچنین به رشد ٣٤ درصدی پرداختی به ورزشکاران آسیب دیده در سال ٩٧ اشاره و عنوان کرد: در سال گذشته ١١ میلیارد ریال به ورزشکاران آسیب دیده و در سال ٩٨ نیز تاکنون ٧ میلیارد ریال پرداخت شده است.

او ادامه داد: با رایزنی‌های انجام شده با فدراسیون پزشکی ورزشی، از این پس قهرمانان ورزشکار ملی می‌توانند در صورت تایید احراز شرایط ١٠٠ درصد هزینه درمان خود را از فدراسیون هیات پزشکی ورزشی استان مطالبه کنند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس خاطرنشان کرد: در صورتی که ورزشکاران ملی دچار معلولیت نخاعی در ناحیه گردن شوند تا سقف ٤٠٠ میلیون ریال، غرامت نقص عضو یک میلیارد و ٥٠٠ میلیون ریال دریافت خواهند کرد.

باشتی همچنین با بیان اینکه سقف پرداخت هزینه‌های درمانی این هیات در سال ٩٧، هفت میلیون تومان بوده که در سال ٩٨ به ٩ میلیون تومان افزایش یافته، گفت: سقف خدمات درمانی پزشکی نیز از یک میلیون به یک میلیون و ٣٠٠ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: هیات پزشکی ورزشی متولی برگزاری دوره‌های پزشکی ورزشی است و در صورت ورود دیگر هیات‌ها، گواهی صادر شده فاقد اعتبار خواهد بود و اگر سایر هیات‌ها نیز قصد برگزاری این دوره ها را دارند حتما باید این کار با هماهنگی هیات پزشکی ورزشی باشد.

۹۸۷۳ / ۲۰۲۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انتظار