نکته آماری؛ سمپدوریا، بیستمین تیم دوران سرمربیگری کلودیو رانیری است


نکته آماری؛ سمپدوریا، بیستمین تیم دوران سرمربیگری کلودیو رانیری است

پیرمرد با تجربه فوتبال ایتالیا در آستانه 68 سالگی، هدایت تیمی از بندر جنوا را برعهده گرفته...

طرفداری- پس از اخراج اوزه بیو دی فرانچسکو، سمپدوریا با کلودیو رانیری به توافق رسید تا او به فاصله چند ماه دوباره جانشین دی فرانچسکو شود. رانیری هفته آینده 68 ساله می شود و اولین بازی او به عنوان سرمربی سمپدوریا، مقابل آاس رم خواهد بود.

به نقل از Football-Italia؛ سمپدوریا، بیستمین تیم دوران سرمربیگری رانیری است. البته او در دو مقطع هدایت رم و والنسیا را برعهده داشته است و به عبارتی وی سابقه نشستن روی نیمکت 18 تیم مختلف را در کارنامه خود دارد. رانیری فقط سابقه همکاری با یک تیم ملی را دارد که به تجربه ناموفق او در تیم ملی یونان مربوط می شود. او از سال 1986 تاکنون، تقریبا بدون وقفه سرمربی تیم های مختلف بوده است؛ ویگور لامتزیا، پوتئولانا، کالیاری، ناپولی، فیورنتینا، والنسیا، اتلتیکو مادرید، چلسی، والنسیا، پارما، یوونتوس، رم، اینتر، موناکو، یونان، لسترسیتی، نانت، فولام، رم و سمپدوریا به ترتیب تیم های دوران مربیگری کلودیو رانیری محسوب می شوند.

رانیری 1126 بار به عنوان سرمربی تیم های مختلف در بازی های رسمی حضور داشته است و رکورد 47% برد در کارنامه او به چشم می خورد. او تاکنون مقابل 211 تیم مختلف سرمربیگری کرده است و از این حیث در تاریخ فوتبال رکورد کم سابقه ای به نام خود ثبت کرده است. از مهم ترین افتخارات رانیری می توان به قهرمانی در سری بی ایتالیا با فیورنتینا (1993/94)، قهرمانی در کوپا ایتالیا و سوپرکاپ ایتالیا با فیورنتینا (1995/96)، سه قهرمانی با والنسیا در کوپا دل ری (1998/99)، اینترتوتو کاپ (1998) و سوپرجام اروپا (2004) و همچنین قهرمانی با موناکو در لیگ2 فرانسه (2012/13) اشاره کرد. مهم ترین افتخار دوران سرمربیگری رانیری، به فتح لیگ برتر با لسترسیتی در فصل 2015/16 مربوط می شود.

رانیری بیشترین تعداد بازی به عنوان مربی را در چلسی تجربه کرده است. او از سپتامبر 2000 تا می 2004 در 199 بازی، سرمربی آبی های لندن بود. (54% برد) وی 140 بار روی نیمکت فیورنتینا (40% برد)، 112 بار روی نیمکت والنسیا (44% برد)، 102 بار روی نیمکت رم (55% برد)، 94 بار روی نیمکت یوونتوس (49% برد) و 81 بار روی نیمکت لسترسیتی (45% برد) نشسته است. ضعیف ترین عملکرد رانیری در تیم ملی یونان رقم خورد. وی فقط در 4 بازی هدایت این تیم را برعهده داشت. (1 برد و 3 تساوی)

نکته آماری؛ سمپدوریا، بیستمین تیم دوران سرمربیگری کلودیو رانیری است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهاره افشاری با یک چهره متفاوت پیداش شد | بهاره افشاری دیگر قابل شناخت نیست