مخالفت روسیه با بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره عملیات نظامی ترکیه در سوریه


مخالفت روسیه با بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره عملیات نظامی ترکیه در سوریه

به گفته منابع خبری روسیه از بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره عملکرد ترکیه در سوریه حمایت نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به گفته منابع خبری روسیه با بیانیه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت حول عملیات نظامی ترکیه در سوریه مخالفت کرده است.

روز گذشته اقدامات آنکارا در کشور همسایه خود توسط اعضای شورای امنیت مورد بحث قرار گرفت، اما سند نهایی تصویب نشد. در پیش نویس سند اعضای شورای امنیت از آنکارا می خواهند که خصومت‌ها در کشور همسایه را متوقف کند. روسیه پیش نویس این بیانیه را تأیید نکرد، زیرا مطابق با موضع مسکو نبود.

پیشتر وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که برای جلوگیری از بی ثبات سازی بیشتر اوضاع در شمال شرقی سوریه و جلوگیری از کشته شدن غیرنظامیان، روسیه از همه طرف‌ها درگیری می‌خواهد با خویشتنداری و دقت بسیار عمل کنند و تمامی کشورها باید به حاکمیت ارضی سوریه احترام بگذارند.

امروز در این جلسه گزینه آمریکایی که در آن واشنگتن و همچنین شرکای اروپایی‌اش نسبت به عملکرد ترکیه در سوریه ابراز نگرانی کردند، مورد بررسی قرار گرفت.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در 9 اکتبر از آغاز عملیات نظامی ترکیه "سرچشمه صلح" در سوریه خبر داد. به گفته وی، هدف از این عملیات مبارزه با شبه نظامیان کرد و تروریست های گروه دولت اسلامی (ممنوع در فدراسیون روسیه) در مناطق مرزی در شمال شرقی سوریه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق