12 یار گردشگری


12 یار گردشگری

هدف این برنامه ارتقای آگاهی نسبت به ظرفیت های گردشگری ایران است و تیم روستودیو (RoStudio) نقش اسپانسر این برنامه را بر عهده گرفته است. در این برنامه، از 12 فعال شبکه های مجازی که مخاطبان زیادی دارند و معمولاً آنها را اینفلوئنسر (Influencer) می خوانند، دعوت شده است تا به ایران بیایند و زیبایی های کشورمان را از نزدیک و با چشم های خودشان ببیند. این...

چند روزی است که خبر فَم تریپ (Familiarization Trip) ایران که در صفحه FeelIng معرفی شده است شبکه های مجازی را قبضه کرده است.

هدف این برنامه ارتقای آگاهی نسبت به ظرفیت های گردشگری ایران است و تیم روستودیو (RoStudio) نقش اسپانسر این برنامه را بر عهده گرفته است. در این برنامه، از 12 فعال شبکه های مجازی که مخاطبان زیادی دارند و معمولاً آنها را اینفلوئنسر (Influencer) می خوانند، دعوت شده است تا به ایران بیایند و زیبایی های کشورمان را از نزدیک و با چشم های خودشان ببیند. این تجربه دست اول از یک مقصد گردشگری، متقاعد کننده ترین و موثرترین شیوه تبلیغات برای هر محصولی است؛ از این رو، انتظار می رود این برنامه به جذب گردشگری خارجی به کشورمان کمک کند. اما سؤال اینجاست که این اینفلوئنسرها چه کسانی هستند؟

وِنِسا زیلِتی
ونسی ایتالیایی در اصل یک بلاگر ویدیویی است که بیشترین فعالیتش در شبکه یوتیوب است و نزدیک به 400 هزار دنبال کننده در این شبکه دارد. گفته می شود ویدیوهای آموزشی او در زمینه مد و فشن بیش از 45 میلیون بار دیده شده است، اما مخاطبان اینستاگرام او هم نزدیک به 200 هزار نفر هستند. ونسا با برندهای مشهوری مانند آوریل، هرمس و.. همکاری دارد و بیشتر دنبال کننده های او از ایتالیا و امریکا هستند. او علاوه بر مد و زیبایی، محتوای مرتبط با سفر را هم در صفحات خود به اشتراک می گذارد.

آرتم شِستاکوف
دومین مهمان فَم تیپ ایران 2019، آرام است و بیشتر از یک میلیون دنبال کننده در اینستاگرامش دارد. این اینفلوئنسرِ اوکراینی محتوای مرتبط با سفر را دائماً برای مخاطبان پرتعداد خودش به اشتراک می گذارد و یک عکاس حرفه ای و متخصص مد هم هست. علاوه بر این ها، آرتم در تولید محتوا هم مهارت دارد و برای شرکت های اتومبیل سازی مشهوری مانند فراری، لندروور، مرسدس بنز و پورشه هم کار کرده است.

اریکا سانتوس
اریکا دو صفحه پرمخاطب در اینستاگرام دارد که روی هم رفته نزدیک به دو میلیون دنبال کننده دارد. این بلاگر موفق عمدتاً محتوایی مرتبط با سفر و مد را برای مخاطبان خودش به اشتراک می گذارد و عمده دنبال کننده هایش از برزیل، آمریکا، فرانسه و ایران هستند. او پیش از این هم سابقه فَم تریپ در کشور ازبکستان داشته است و در سال 2019 برنده جایزه معتبر بلاگرهای سفر جهانی شده است.

هارجیندِر سینگ کوکرِجا
مهمان بعدی فَم تریپ یک عکاس و جهانگرد هندوستانی است که با اینکه تعداد دنبال کننده هایش از دیگر مهمانان این برنامه کمتر است (حدود 120 هزار نفر)، اما تیک آبی اینستاگرام را گرفته است و توسط این شرکت به عنوان یک چهره شناخته شده عمومی پذیرفته شده است. البته زمینه اصلی کاری هاجین در توییتر است، جایی که بیش از یک و نیم میلیون دنبال کننده دارد. او خودش یک رستوران در هندوستان دارد، اما دنبال کننده هایش بیشتر به عکس هایی علاقه مند هستند که از سفرهای خانوادگی اش در جاهای مختلف دنیا به اشتراک می گذارد. از دیگر علاقه مندی های مخاطبان ها رجیندر باید به موسیقی، مد و سرگرمی اشاره کرد.

الکس اَتمولِکس
الکس اتمولکس از جمله اینفلوئنسرهای اینستاگرامی این برنامه است که نزدیک به نیم میلیون دنبال کننده در این شبکه اجتماعی دارد. الکس یک بار هم برنده جایزه عکاسِ ماه نشنال جئوگرافیک شده است و محتوایی که در صفحه خود به اشتراک می گذارد بیشتر در ارتباط با سفر، مناظر شهری و مناظر طبیعی است. این عکاس روسی بیشتر از همه از کشورهای آمریکا، ایتالیا، آلمان و فرانسه هستند و برای دیدن تصاویر مرتبط با سفر، زیبایی و مد او را دنبال می کنند.

ایکاترینا میشنکووا
ایکاترینا هم یکی دیگر از مسافران پرمخاطب فَم ترین ایران 2019 است. این عکاس و هنرمند روس در دو صفحه اینستاگرام خود ـ که تیک آبی تایید از طرف اینستاگرام را هم دارد ـ روی هم رفته بیشتر از 1.4 میلیون دنبال کننده دارد که بیشتر از کشورهای آلمان، سوئد، ایتالیا، یونان و ترکیه هستند. این اینفلوئنسر اینستاگرامی چندین بار برنده جوایز عکاسی معتبر مختلف شده است و همکاری های متعددی با موزه ها و هتل های مختلف در گوشه گوشه دنیا داشته است. ایکاترینا عضو اتحادیه عکاسان هنری و یکی از سهامداران برند لیکا (دوربین) نیز است.

ویتارا کام
مسافر بعدی فَم تریپ ایران، یکی از مشهورترین عکاسان فرانسوی است که عکس های خاصی از خیابان های پاریس می گیرد. وویتارا که با بیش از 1.2 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام یک اینفلوئنسر اینستاگرامی به شمار می رود. با برندهایی مانند کوکاکولا، سامسونگ و گوگل نیز همکاری داشته است. او که پدیدآورِ کتابی به نام «دیدگاه» هم هست، عنوان تاثیرگذارترین اینستاگرامیِ فرانسوی را هم یدک می کشد. حساب اینستاگرام این عکاس هم توانسته است تیک آبی تأیید را دریافت کند.

محمت کایرالی
میهمان ترکیه ای این فَم تریپ یکی از مشهورترین عکاسان این کشور است که بیش از 1.1 میلیون دنبال کننده در شبکه اینستاگرام دارد. محمت که عمدتاً عکس های مرتبط با سفر را در اینستاگرام خود به اشتراک می گذارد، مخاطبانی از کشورهای ترکیه، روسیه، گرجستان و آمریکا دارد. نام این عکاس موفق ترک همواره در میان عکاسان موفق دنیا وجود داشته است و او محتوای مرتبط با مد، سفر و عکاسی را در صفحه اینستاگرام خود که تیک آبی تایید را هم دریافت کرده است، به اشتراک می گذارد.

آلینا رودیا
آلینا هم مانند آرتم اصلیت اوکراینی دارد و از آنجایی که عکس هایش در مجله هایی با کلاس جهانی (مانند ووگ و اشپیگل) به چاپ رسیده است، شهرت جهانی پیدا کرده است. او در اینستاگرام خودش که تیک آبی را نیز دریافت کرده است و نزدیک به 80 هزار دنبال کننده فعال دارد. او با برندهای مشهوری از جمله سامسونگ، نیکون، مرسدس بنز و... همکاری های نزدیک دارد و دنبال کننده های او اکثراً از اوکراین، آلمان و آمریکا هستند. پربازدیدترین عکس هایی که آلینا در صفحه اش به اشتراک می گذارد، مربوط به عکس های سفرش هستند.

چیلر پیچیچی
چیلر مدیر یک سالن کنسرت بزرگ در دل استانبول است و نزدیک به 720 دنبال کننده در اینستاگرام دارد. او همکاری های نزدیکی با محمتِ عکاس دارد و عکس هایی که به اشتراک می گذارد بیشتر محتوای سفر و مناظر طبیعی را شامل می شوند. دنبال کننده های این اینفلوئنسر اینستاگرامی بیشتر از کشورهای ترکیه و آمریکا هستند.

هوگو و کتی
دو میهمان آخرِ فَم تریپ اهل چین هستند و از آنجایی که اینستاگرام در چین فیلتر شده است، این اینفلوئنسرها در پلتفرم های چینی مشغول به فعالیت هستند. کتی یک بلاگر سفر و متخصص رسانه در چین است و در پلتفرم هایی مانند ویبو، دوبان، وی چت و دویین روی هم رفته نزدیک به 1.1 میلیون دنبال کننده دارد و او نویسنده خوبی هم هست و تاکنون دوازده کتاب نوشته است که فروش خوبی هم داشته اند. خبر خوب اینکه کتی قصد دارد بعد از فَم تریپ به ایران کتابی هم درباره این سفر بنویسد که با توجه به لغو روادید بین ایران و چین، می تواند گردشگران زیادی را از این کشور به ایران جذب کند.

هوگو هم مانند کتی در شبکه های اجتماعی چینی فعالیت می کند و حدود 2 میلیون دنبال کننده در این پلتفرم ها دارد. همکاری های او با برندهای معروف باعث شده است هر روز بر تعداد مخاطبان او افزوده شود.

با توجه به اینکه این اینفلوئنسرها طیف مخاطبان گسترده و متنوعی را دارند، می توان امیدوار بود که گردشگران بالقوه زیادی که هنوز برای سفر آینده خودشان تصمیم نگرفته اند، با دیدن تجارب دست اول این افراد به فکر سفر به ایران بیفتند. درست است که در کنار زیبایی هایی که از لنز دوربین این افراد در سرتاسر جهان مخابره خواهد شد، زشتی ها و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی متعددی هم وجود دارد (که شاید بهتر باشد از طرق دیگری – و نه از لنز دوربین چند گردشگرِ پرمخاطب – به جهان مخابره شود) روی هم رفته می توان گفت پروژه فم تریپ چیزی به جز منفعت و افزایش آگاهی در مورد زیبایی های ایران و جذب گردشگران بیشتر در آینده به همراه نخواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور