چاووش‌اوغلو: ما از انزوا نمی‌ترسیم


چاووش‌اوغلو: ما از انزوا نمی‌ترسیم

وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص منزوی شدن ترکیه پس از اعلام اعتراض ایران، روسیه، اروپا و کشورهای عربی به عملیات در شمال سوریه، گفت که ما از انزوا نمی‌ترسیم زیرا با تروریسم مبارزه می‌کنیم.

به گزارش مشرق، در پی انجام عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» مصاحبه‌ای را با «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه انجام داد.

بیشتر بخوانید:

نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب درباره حمله ترکیه به سوریه

چاووش‌اوغلو در پاسخ به سوالی مبنی براینکه نظر شما در خصوص لغو سفر «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، به استانبول پس از عملیات در شمال سوریه، چیست؟ گفت، نمی‌خواهم درباره تصمیم رئیس مجلس اظهارنظر کنم. احتمالا او دلایل خود را دارد. اما خوشحالیم که «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه در این کنفرانس شرکت می‌کند. کنفرانس مقابله با تروریسم بسیار مهم است. پارلمان‌ها نه تنها باید در قانون‌گذاری بلکه در دیپلماسی پارلمانی نیز نقش مهمی را ایفا کنند.

خبرنگار اسپوتنیک در خصوص پیامدهای منفی بین‌المللی این عملیات پرسید: ایران، روسیه، اروپا و کشورهای عربی اعتراض خود را نسبت به عملیات نظامی ترکیه در سوریه ابراز کردند، آیا ترکیه از اینکه منزوی شود، نمی‌ترسد؟

چاووش‌اوغلو در پاسخ به این سوال گفت، چرا ترکیه باید از انزوا بترسد؟ ما با تروریسم مبارزه می‌کنیم و تروریسم دشمن مشترک ما است. فکر نمی‌کنم که روسیه مخالف این عملیات باشد. روسیه نگران تمامیت ارضی و وحدت (سوریه) است. ما نیز نگران این موضوع هستیم.

وی ادامه داد: اگر نگاهی به تمام بیانیه‌های مشترک ایران- ترکیه-روسیه بیندازید مشاهده خواهید کرد که ما همیشه بر (ضرورت حفظ تمامیت ارضی این کشور) تاکید کرده‌ایم.

چاووش‌اوغلو همچنین گفت، گروه «ی.پ.گ» (حزب کارگران کردستان و یگان‌های مدافع خلق) به دنبال تجزیه و جدایی این کشور است. ما در تلاش برای جلوگیری از آن هستیم. ما به همراه روسیه و دیگر کشورها با تروریسم مبارزه می‌کنیم، به همین دلیل روسیه از ما در سازمان ملل حمایت کرد. اگر برخی کشورها در رابطه با مبارزه ما علیه تروریسم از استانداردهای دوگانه‌ای برخودار باشند، این مشکل آنها است. اگر حق با ما باشد از انزوا هراسی نداریم زیرا هدف ما مبارزه با تروریسم است.

وزیر امور خارجه ترکیه در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینکه ترکیه چگونه به تحریم‌های آمریکا پیرامون این عملیات نظامی پاسخ خواهد داد؟ اظهار داشت: ما قبلا پاسخ خود را به آنها داده‌ایم. پاسخ ما در وب‌سایت وزارت امور خارجه ترکیه منتشر شده است.

رئیس‌جمهور ترکیه چهارشنبه (۱۷ شهریورماه) از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد. وی اسم رمز این عملیات را «چشمه صلح» عنوان کرد و مدعی شد که مأموریت نیروهای مسلح ترکیه «ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی» است.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس