کوکوی لوبیا سبز تبریزی


مواد لازم لوبیا سبز: 400 گرم خرد شده هویچ متوسط: 2 عدد خرد شده سیب زمینی: 1 عدد متوسط تخم مرغ: 2 تا سه عدد گردوی خشک شده: نصف پیمانه زعفران دم کرده: 1 قاشق غذاخوری پیاز داغ: 1 قاشق غذاخوری شیر: 1 قاشق غذاخوری بکینگ پودر: نصف قاشق چایخوری زرد چوبه، نمک و فلفل سیاهطرز تهیه1. لوبیا سبز را پاک کنید، بشویید و کاملا خشک کنید. سپس به اندازه‌های یک سانتی...

کوکوی لوبیا سبز تبریزی
مواد لازم

لوبیا سبز: ۴۰۰ گرم خرد شده
هویچ متوسط: ۲ عدد خرد شده
سیب زمینی: ۱ عدد متوسط
تخم مرغ: ۲ تا سه عدد
گردوی خشک شده: نصف پیمانه
زعفران دم کرده: ۱ قاشق غذاخوری
پیاز داغ: ۱ قاشق غذاخوری
شیر: ۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر: نصف قاشق چایخوری
زرد چوبه، نمک و فلفل سیاه


طرز تهیه

۱. لوبیا سبز را پاک کنید، بشویید و کاملا خشک کنید. سپس به اندازه‌های یک سانتی متری خرد کنید.

۲. هویچ و سیب زمینی را پوست بگیرید و نصف اندازه لوبیا خرد کنید.

۳. لوبیا را با یک لیوان آب و یک قاشق چایخوری مخلوط نمک و زرد چوبه بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم بپزد. سپس، هویچ خرد شده را اضافه کنید و ۱۰ دقیقه دیگر مواد را بپزید. در آخر، سیب زمینی نگینی خرد شده را نیز اضافه کنید و بعد از ۵ دقیقه شعله را خاموش کنید و بگذارید سرد شوند.

۴. در یک کاسه بزرگ، ۲ عدد تخم‌مرغ را بکشنید و با چنگال هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس بکینگ پودر، پیاز داغ، ادویه مورد نظر، شیر، مغز گردو و زعفران را اضافه کنید و مواد را کاملا با هم مخلوط کنید.

۵. سبزیجات پخته را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و با قاشق هم بزنید. توجه کنید هم زدن به اندازه و شدتی نباشد که مواد را له کند. بعد از مخلوط شدن مواد اگر احساس کردید مایه کوکو غلظت لازم را ندارد یک عدد تخم مرغ باقیمانده را نیز به مواد اضافه کنید.

۶. مایه کوکو را به مدت ۱۰- ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا کمی سفت شود.

۷. در یک تابه نچسب، به اندازه‌ای روغن بریزید که تمام سطح تابه را به ارتفاع ۲ میلی‌متر بپوشاند. حرارت را کمی بالا ببرید تا روغن داغ شود، مایه کوکو را داخل تابه بریزید، روی آن را کاملا صاف و صبر کنید تا کوکو کمی ببندد و بعد درب تابه را ببندید و با حرارت ملایم ۳۰ دقیقه زمان دهید تا کوکو کاملا مغز پخت و روی آن طلایی شود. سپس کوکو را برگردانید تا روی دیگر آن هم طلایی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید