رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان: از حقوق شهروندی صیانت می‌کنیم


رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان: از حقوق شهروندی صیانت می‌کنیم

گرگان - ایرنا - رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان گفت: رعایت حقوق شهروندی از سوی نیروهای نظامی و انتظامی از مواردی است که توجه جدی به آن داریم و با افرادی که این حق مردم را نادیده بگیرند؛ شدیدترین برخورد قانونی را اعمال خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام محمد اسماعیل زارعی امروز شنبه در جریان سرکشی استاندار گلستان از سازمان قضایی نیروهای مسلح استان در گرگان افزود: رعایت حقوق شهروندی در دستگاههای نظامی و انتظامی از جمله مواردی است که توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح رصد می‌شود و اگر این حق قانونی مردم نادیده گرفته شود؛ کوتاه نیامده و برخورد می کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان؛ وی در این دیدار با بیان اینکه طبق قانون نظارت بر نیروهای مسلح و رسیدگی به جرایم نظامیان از وظایف این سازمان است، گفت: یکی از جنبه‌های بازدارندگی کیفری رسیدگی به موقع به پرونده‌های مطروحه (شکایات مردم) است که با جدیت و در کمترین زمان انجام می شود.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان افزود: اصل در رسیدگی بر تساوی حقوق طرفین است و قضات سازمان در مدت زمان رسیدگی بدون هیچ تبعیض و سفارش‌پذیری به صدور و انشای رای اقدام می‌کنند.
زارعی تاکید کرد: سیاست سازمان قضایی نیروهای مسلح بر پیشگیری از وقوع جرم است که در این خصوص قضات هر ۱۵ روز یک بار با حضور در کلاس‌های آگاه‌سازی حقوقی نوع جرایم و مجازات‌های نظامی را برای کارکنان نیروهای مسلح تشریح می‌کنند.
وی با بیان اینکه پرونده‌های باندی و سازماندهی شده در سازمان قضایی وجود ندارد و یا بسیار کم است که نشان از سلامت نیروهای مسلح دارد، اضافه کرد: به دنبال تاسیس یک ناحیه قضایی در شرق استان گلستان هستیم که بدون شک موجب رضایت و رفاه مراجعان خواهد شد.

در جریان این بازدید و دیدار استاندار گلستان هم گفت: کوچکترین ماموریت در نیروهای مسلح محرمانه است و طبیعتا سازمان قضایی جرایم را محرمانه رسیدگی می‌کند.

هادی حق شناس اظهار کرد: به لحاظ ساختاری قوه مجریه و قضائیه مستقل هستند اما همه سوار بر کشتی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.
وی با اشاره به جایگاه مهم سازمان قضایی نیروهای مسلح در سلامت نظامیان اظهار کرد: سازمان قضایی در کنار این نقش مهم باید عوامل جرم زا را هم تحت کنترل داشته باشد و در واقع نظارت و صیانت مقدم بر رسیدگی به پرونده‌های قضایی است.
استاندار گلستان تصریح کرد: نیروهای مسلح مسوول برقراری امنیت هستند و اگر خود را از جرایم مصون نگه ندارند اعتماد عمومی سلب می‌شود و حاکمیت آسیب می بیند.
حق شناس همسایگی گلستان با کشور ترکمنستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: با تلاش نیروهای مسلح بویژه هنگ مرزی و دریابانی امنیت با ثباتی را در استان شاهدیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج