کاهش 50درصدی مصرف نمک در مواد غذایی صنعتی کهگیلویه و بویراحمد


کاهش 50درصدی مصرف نمک در مواد غذایی صنعتی کهگیلویه و بویراحمد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی باسوج از کاهش 50درصدی مصرف نمک در مواد غذایی صنعتی این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر امام بخش قائدی در مراسم افتتاح نمایشگاه هفته جهانی غذا در یاسوج با بیان اینکه ۲۴ مهر ماه با عنوان روز جهانی غذا نامگذاری و بر این اساس برنامه‌هایی ویژه این ایام در حال اجرا است، افزود: شعار امسال روز جهانی غذا "رفتار ما آینده ما را می سازد" است.

وی اظهارکرد: "ما با تغییر دادن رژیم غذایی می توانیم مسئول سلامت خود باشیم"، اگر هر نفر به این یک جمله بیندیشد بخش اعظمی از مشکلات در حوزه سلامت برطرف خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی باسوج با اشاره عملکر این معاونت در خصوص حفظ ارزش‌های غذایی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه حدود ۲۳ غرفه داریم که ۹ غرقه مختص به شرکت‌های آشامیدنی و مابقی از شرکت های مواد غذایی حضور دارد، با تلاش های این معاونت تا کنون حدود ۵۰ درصد نمک در سیستم مواد غذایی تولید شده به صورت صنعتی کم شده اما در تلاش برای کاهش چربی و قند نیز هستیم البته برخی از مواد غذایی به مزه آنها بستگی دارد، اگر بیش از این نمک کمتر یا قند بیشتر شود مزه اصلی از بین می رود.

قائدی تصریح کرد: حدود ۲۱ مرکز صنعتی کوچک و بزرگ در استان داریم که با افتتاح این نمایشگاه و حضور این شرکت‌ها در راستای آگاه سازی مردم از مواد مصرفی مناسب و استاندارد گام بر داریم.

همچنین حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سبک زندگی در بخش‌های مختلف به خصوص تغذیه بسیار حائز اهمیت است که هر چه میزان آگاهی مردم بیشتر باشد سلامت آنها به مراتب تضمین می شود.

وی افزود: این نمایشگاه با وجود اینکه ممکن است در محیط محدودی برگزار گردد اما حامل پیام بزرگی است، که برای داشتن زندگی سالم و بهره مندی از مواهب زندگی، خودمان باید از جسم و روحمان مراقبت نماییم.

کلانتری بیان کرد: کنترل قند، نمک و چربی و رعایت همه اصول استفاده صحیح از موادغذایی نیازمند افزایش آگاهی مردم است، بحث تامین غذا چالش مجزایی در سراسر جهان است که در برخی از موارد تامین حجم غذا با مشکل مواجه است و به ارزش های غذایی توجه نمی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بخش اعظمی از مواد غذایی در روستاها تولید و تامین می شود، عنوان کرد: بکارگیری علوم روز و آخرین تکنولوژی ها در کشور و نیز استان ما باید توجه ویژه ای به روستاییان داشته باشد، نقش روستا نقش پررنگی بوده که باید در انتقال تکنولوژی، تامین منابع و تسهیلات به روستاها تلاش کنیم تا روستاهای استان به روستاهای مولد تبدیل شوند.

کلانتری ضمن تقدیر از معاونت غذا و دارو بیان کرد: با افتتاح این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آگاهسازی مردم ایجاد شده که امید است مورد استفاده مطلوب و مناسب قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه هفته جهانی غذا به همت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان افتتاح و تا ۲۷ مهر ماه سالجاری برپاست.

گفتنی است که شنبه، ۲۰ مهر ماه نمایشگاه روز جهانی غذا با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی جنب معاونت غذا و داروی علوم پزشکی یاسوج افتتاح شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس