دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف به ایجاد و تجهیز نمازخانه شدند


دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف به «ایجاد و تجهیز نمازخانه­ در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و خوابگاه‌های دانشجویی فاقد نمازخانه» شدند.

دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف به ایجاد و تجهیز نمازخانه شدندبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،بنابر درخواست سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با دستور سعید نمکی وزیر بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف به «ایجاد و تجهیز نمازخانه­ در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و خوابگاه‌های دانشجویی فاقد نمازخانه» شدند.

در پی درخواست معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مبنی بر «ایجاد و تجهیز نمازخانه­ در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و خوابگاه‌های دانشجویی فاقد نمازخانه»، وزیر بهداشت در طی نامه‌ای از معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت خواست تا در این خصوص اقدام لازم صورت پذیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت نیز معاونان توسعه مدیریت و منابع دانشگاه‌های علوم پزشکی، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی و تجهیزات پزشکی کشور و سرپرست امور مهندسی و فناوری‌های نوین سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی را موظف کرد فضا‌هایی مناسب جهت نمازخانه در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، درمانی و خوابگاه‌های دانشجویی ایجاد کنند.

بنابر این دستور دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف شدند فضای مناسبی جهت جانمایی نمازخانه، در مرحله طراحی نقشه‌­ها و ساخت ساختمان­‌های تحت پوشش را در دستور کار قرار دهند.

همچنین در خصوص ساختمان‌­های موجود، در صورتی که به دلایل مختلف، تغییر کاربری در نمازخانه‌های بیمارستان‌­ها، خوابگاه‌های دانشجویی و... انجام شده است و یا فضا‌های موجودی که از کیفیت مناسبی برخوردار نیست، نسبت به استفاده مجدد از فضا تحت عنوان نمازخانه و نیز بهبود کیفیت فضا‌های موجود اقدام کنند.

انتهای پیام/

دستور وزیر بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی برای ایجاد و تجهیز نمازخانه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی تکذیب شد