پیک امید کانون پرورش فکری در مسیر کودکان زائر کربلا


پیک امید کانون پرورش فکری در مسیر کودکان زائر کربلا

تهران- ایرنا- دومین پیک امید کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان یا تماشاخانه سیار، رونمایی شد و به مقصد کربلا به راه افتاد.

دومین پیک امید که همان تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شمار می‌رود، امروز (شنبه/ ۲۰ مهر) در مرکز آفرینش‌های هنری کانون رونمایی شد و به سمت مرز مهران راه افتاد تا با انجام هماهنگی‌های لازم با دولت عراق و باز شدن مرز ایران و عراق، به سمت کربلا راهی شود.

پیک امید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، تماشاخانه ای سیار و یک مجموعه کامل از امکانات مراکز کانون پرورش در یک تریلی هیجده‌چرخ است که امکانات ویژه مراکز کانون را به طور سیار دارد. تماشاخانه سیار قدیمی کانون که از سال ۱۳۵۱ در جاده های دورافتاده کشور در حال رفت و آمد بود، سال گذشته تعویض شده است.

در این تریلی، کتابخانه، نمایشگر پخش فیلم، صحنه اجرای تئاترهای کودک و نوجوان، لوازم آموزش نقاشی، اوریگامی و غیره وجود دارد که هر ماه به یکی از شهرهایی که مراکز کانون در نزدیکی آن نیست فرستاده می‌شود.

پیک امید کانون پرورش فکری در مسیر کودکان زائر کربلا

کاروان پیک امید، با برگزاری مراسم عزاداری اربعین و دمامه‌نوازی، برای پیوستن به موکب کانون پرورش فکری، راه خود را آغاز کرد تا در عمود ۱۲۲۹ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا، مستقر شود.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با معرفی دومین تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری در قالب پیک امید گفت: این تریلی در طول زمانی طولانی و اندک اندک ساخته شده، هیچ یک از امکاناتی که درون آن جای دارد از پیش آماده نبوده و همه چیز برای این تریلی طراحی و ساخته شده است.

محمدرضا زمردیان به همکاری بسیج کانون پرورش فکری برای اجرای این پروژه اشاره کرد و افزود: ایده موکب بچه های اربعین به طور مشترک با همکاری بین معاونت فرهنگی کانون، بسیج کانون و مرکز کانون پرورش فکری در استان قم برنامه ریزی و انجام شده است.

پیک امید کانون در این سفر، برای زائران اربعین فیلم ها و محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری که در ارتباط با وقایع محرم و صفر و واقعه کربلا باشند را به نمایش خواهد گذاشت و فرصتی را برای سرگرمی کودکان در مسیر پیاده روی اربعین فراهم می‌کند.

پیک امید کانون پرورش فکری در مسیر کودکان زائر کربلا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان