ایران از موضوع‌های مهم نشست آتی گروه ویژه اقدام مالی در پاریس


ایران از موضوع‌های مهم نشست آتی گروه ویژه اقدام مالی در پاریس

تهران - ایرنا - نشست آتی گروه ویژه اقدام مالی(اف.ای.تی.افFATF )ازفردا - یکشنبه 13 اکتبر/ 21 مهر - به مدت 6روز به میزبانی پاریس برگزار می شود که پیشرفت ایران یه عنوان یکی از موضوع های مهم در این نشست مطرح خواهد شد.

به گزارش تارنمای سازمان گروه ویژه اقدام مالی، نمایندگانی از۲۰۵ کشور و حوزه های قضایی سراسر جهان، صندوق بین المللی پول، سازمان ملل، بانک جهانی ودیگر سازمان ها در این نشست با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

۶روز از جلسات این نشست به جریان های مالی مرتبط با جرم و تروریسم اختصاص یافته و همچنین راه های کمک به تامین امنیت و امنیت جهانی مورد بحث شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

هفته پیش رو، ایران در معرض یک تصمیم مهم در سازمان گروه ویژه اقدام مالی در پاریس است.

با برگزاری این نشست، اولین دوره اجرایی تحت ریاست رئیس جمهوری چین به پایان می رسد. از جمله موضوع های مهمی که در این نشست مورد بحث قرار می گیرد، شامل سوء استفاده از بحث تروریسم، پولشویی و تامین مالی تروریسم، پیشرفت ایران و پاکستان و دیگر کشورها خواهد بود، مقابله با جریان های مالی ناشی از تجارت غیرقانونی حیات وحش و تحولات در تامین بودجه داعش،القاعده و وابستگان آنهاست.

علاوه بر این، گزارشهایی از سازمانهای بین المللی از جمله صندوق بین المللی پول، بانک جهانی ، سازمان ملل و سازمان امنیت و همکاری اروپا در این نشست ارائه می شود.

نشست مطبوعاتی در روز جمعه ساعت ۱۲ به وقت محلی برگزار می شود که در آن رئیس اف ای تی اف سخنرانی خواهد کرد.

اجلاس پیشین گروه ویژه اقدام مالی (اف ای تی اف) از ۲۶ خرداد به مدت ۶ روز در شهر اورلاندو ایالت فلوریدا با حضور نمایندگانی از ۲۰۵ عضو شبکه جهانی اف ای تی اف، سازمان ملل، صندوق جهانی پول، بانک جهانی و نهادهای دیگر برگزار شد.

گروه ویژه اقدام مالی یک سازمان بین دولتی است که در سال ۱۹۸۹ با ابتکار گروه ۷ با نگرش به سیاست‌های توسعه برای مبارزه با پولشویی بنیاد شده ‌است. این سازمان در سال ۲۰۰۱ به کارزار مبارزه با تأمین مالی تروریسم پیوست. دبیرخانه اف ای تی اف مستقر در مقر سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در پاریس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها