تویوتا خودروی مفهومی کانسپت i مدل 2017 را بهروز کرده و تکنولوژیهای آینده نگرانه ی زیاد و نام جدید LQ را برای آن در نظر گرفته است.
این خودرو که در نمایشگاه توکیو 2019 حضور مییابد از ماههای ژوئن تا سپتامبر 2020 در دسترس عموم قرار میگیرد تا آنها بتوانند محصول مفهومی تویوتا را تست کرده و نظرات خود را دربارهی آن بیان کنند. ظاهر این خودرو نسبت به قبل تغییر خاصی نداشته اما همانگونه که گفته شد از تکنولوژیهای متمایزی سود میبرد.
مورد برجستهی کانسپت LQ هوش مصنوعی Yui است که برای کنترل تقریباً همهچیز بکار میرود و درعینحال محیطی جذاب برای راننده و سه سرنشین ایجاد میکند. راننده همچنین میتواند با دستورات صوتی با این هوش مصنوعی ارتباط برقرار کند.
سرنشینان به لطف محیطهای سقف و کفپوشهایی که بهعنوان پلتفرمهایی ارتباطی طراحی شدهاند با Yui در ارتباط خواهند بود. این هوش مصنوعی چراغهایی را روشن میکند تا مسیر را به سرنشینان نشان دهد.
رنگهای نورانی متفاوت به افراد میگویند که خودرو در حالت رانندگی خودکار است یا دستی. تویوتا LQ به سیستم خودران سطح 4 مجهز بوده و همچنین از عملکرد پارک هوشمندی سود میبرد که با همکاری پاناسونیک توسعه یافته و نیاز به جستوجوی پارکینگها را از بین میبرد.
دیگر ویژگی توسعه یافته با همکاری پاناسونیک هدآپ دیسپلی واقعیت مجازی است که به راننده کمک میکند تا همچنان روی جاده تمرکز داشته باشد. عملکردهای هشدار و ریلکس کردن صندلی نیز برای اولین بار در این طرح مطالعاتی بهصورت یکپارچه درآمدهاند و از چندین تیغهی بادی در صندلیها سود میبرند.
برای پشت آمپرها نیز تویوتا از OLED استفاده کرده که برای اولین بار در محصولی از تویوتا دیده میشود. همچنین این خودروی مفهومی دارای پوشش خالصسازی هواست که با همکاری آیسین تولید شده است. این سیستم اوزون را در داخل اکسیژن فن رادیاتور تجزیه میکند. LQ میتواند حدود 60 درصد از اوزون موجود در هزار لیتر هوا را در یک ساعت تجزیه کند.
یک دستگاه میکرو میرور دیجیتالی هم در چراغهای جلو نصب شده که با فعال کردن آینهها کار میکند و علائم و اطلاعات مختلفی را روی جاده منعکس میکند.
کانسپت تویوتا LQ طول/عرض/ارتفاع 4530/1840/1480 میلیمتری داشته و فاصله بین محوری آنهم 2700 میلیمتر است. این خودرو از نیروی الکتریسیته استفاده کرده و برد 300 کیلومتری دارد.