اعتبارات پژوهشی کرمانشاه 900 میلیون تومان است


اعتبارات پژوهشی کرمانشاه 900 میلیون تومان است

کرمانشاه- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمانشاه، اعتبارات پژوهشی امسال استان را 900 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: با این اعتبارات کم بهتر است بر روی چند موضوع خاص برای پژوهش متمرکز شویم، زیرا برای نتیجه‌گیری از پژوهش‌ها چاره‌ای جزء این نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حبیب الله وفایی» روز شنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان که به بررسی محورهای کلان پژوهشی استان در سال ۹۸ اختصاص داشت، افزود: واقعیت آن است منابع پژوهشی استان از محل یک درصدی اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تامین می شود و این برای کارهای بااهمیت پژوهشی بسیارکم و ناچیز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان در ۶ ماه اول سال جاری گفت: براساس گزارش مرکز آمار ایران که برحسب شاخص های بین المللی و تصادفی کار آمارگیری انجام می‌دهند، نرخ بیکاری استان در فصل تابستان به ۱۴.۲ درصد رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۶/۵ درصد بود ۲.۳ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در ۲۳ استان کشور نرخ بیکاری روند کاهشی و هشت استان روند افزایشی داشته است، افزود: استان سیستان و بلوچستان با ۱۵/۲ رتبه اول و استان زنجان با ۵/۵ درصد رتبه آخر نرخ بیکاری را در فصل تابستان کسب کرده اند.

این مقام مسئول در ادامه میانگین نرخ تورم کشور را ۴۲/۷ درصد و رتبه استان را ۴۱/۲ درصد اعلام کرد و گفت: کرمانشاه در مرداد ماه سال گذشته رتبه اول نرخ تورم کشور یعنی قیمت کالا و خدمات در این استان گرانتر از میانگین کشور بود اما در سالجاری این رتبه به ۲۳ رسید یعنی میانگین قیمت کالا و خدمات در کرمانشاه از ۲۳ استان دیگر ارزان تر است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کرمانشاه با بیان اینکه این آمار از میانگین قیمت ۴۵۰ قلم کالا و خدمات گرفته شده است، گفت: هرچند این تفاوت نرخ تورم چندان ملموس برای مردم نیست، اما نشان از توقف نرخ تورم در کشور می دهد.

وفایی همچنین رتبه کشوری کرمانشاه را در جلب مشارکت اقتصادی در سال ۹۸ با ۴۴/۸ درصد سوم عنوان کرد و اظهار داشت: مشارکت اقتصادی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱/۶ درصد افزایش داشته که نشانه امیدواری برای اشتغال، رونق و توسعه استان استان است.

در این نشست ۶ محور کلان پژوهشی استان کرمانشاه در سال ۹۸ تصویب شد.

۸۰۶۶/۳۲۰۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی