به گزارش خبرگزاری برنا؛ سردار "حسین علی مستاجران " گفت: هوا ناجا در طول سال با پوشش هوایی کشور در تمام نقاط هوایی، آبی و کوهستانی با استفاده از بالگرد، هواپیما و پهپاد انجام وظیفه می‌کند و علاوه بر مرز‌ها در جاد‌ها نیز به کمک نیرو‌های راهور و پلیس راه پرداخته و کمک رسانی صورت می‌گیرد.

وی گفت: در ایام صفر ماموریت ویژه هوا ناجا خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) است که در مرز‌های مهران، شلمچه، چذابه، خسروی، میرجاوه و با استفاده از بالگرد‌ها، جابه جایی نیرو‌ها، تردد‌های مرزی، جاده‌های مواصلاتی و امنیتی از یک ماه پیش شروع کرده است.

این مقام ارشد انتظامی افزود:از ۱۰ روز پیش بالگرد‌ها را در این مرز‌ها مستقر کرده ایم و تا پایان اربعین به عنوان عضو ثابت قرارگاه در خدمت زائران اربعین مستقر هستیم.

سردار مستاجران تصریح کرد:نیرو‌های هواناجا در یک بخش فعالیت‌ها را در مناطق عملیاتی صورت می‌دهند و بخش دیگر در مرکز تعمیر و نگهداری در پایگاه به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند.

این مقام انتظامی ادامه داد: این مرز‌ها به ما یادآوری می‌کنند که چه عزیزانی را از دست داده ایم و ما لیاقت شهادت را نداشتیم و این مناطق، گرد و غباری را که روی معنویت افراد نشسته است پاک می‌کند و یک صفا و جلوه‌ای ایجاد می‌کند که انسان با آن دوباره زنده می‌شود.

وی گفت:زیر ساخت‌های لازم برای حضور ما در مرز‌ها با مشکل مواجه بود که با پیگیری‌های صورت گرفته در طول سال باند‌های مهران، خسروی و چذابه ترمیم شد که هم اکنون خدا را شکر مناسب است.

فرمانده هوا ناجا خاطر نشان کرد: تلاش‌ها و هماهنگی‌هایی که عزیزان در قرارگاه اربعین انجام می‌دهند بسیار ارزشمند است چرا که این سفر هزینه زیادی ندارد ولی سرمایه بسیار بالایی را ایجاد می‌کند که می‌تواند برای مسئولان تاثیرگذار باشد و بعد از این سفر، آن‌ها می‌توانند در تصمیم گیری و کار‌ها با یک انرژی و توانمندی مضاعفی کار را ادامه دهند.