6 نکته مهم برای مقایسه انتخاب محل زندگی در شهر یا حومه شهر


... نوشته 6 نکته مهم برای مقایسه انتخاب محل زندگی در شهر یا حومه شهر اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

زندگی کردن در شهر با زندگی کردن در حومه شهر بسیار متفاوت است ، بنابراین مکانی که شما برای زندگی کردن انتخاب می کنید باید منعکس کننده سبک زندگی شما باشد. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا برای انتخاب محل زندگی تصمیم بگیرید که در شهر زندگی کنید یا حومه شهر. در هنگام انتخاب محل زندگی ، عوامل بسیاری وجود دارد که می توانند تاثیرات جدی بر تصمیم تان داشته باشند. هر چیزی می‌تواند جزو این عوامل باشد مثلا زمان رفت و آمد ، نزدیکی به مکان های مورد نظر ، جمعیت محله و مدارس…

6 نکته مهم برای مقایسه انتخاب محل زندگی در شهر یا حومه شهر

۱. رفت و آمد روزانه

ساعات رفت و برگشت شما به محل کار ممکن است بیشتر شود. برای بسیاری از افراد ، رفت و آمد طولانی [به سر کار] سبب رد یا پذیرش هر پیشنهاد شغلی یا نقل مکان به جای دیگری می شود. اگر محل کارتان در داخل شهر است ، زندگی در شهر همجوار سبب می شود زمان رفت و آمدتان در قیاس با زمانی که در حومه شهر زندگی می کنید و می بایست تا رسیدن به محل کارتان رانندگی کنید، کوتاه‌تر شود.

اگر وسیله‌ی نقلیه ندارید، زندگی در شهر ممکن است مطلوب باشد زیرا می توانید برای رفتن به محل کار خود روی وسایل نقلیه عمومی، دوچرخه سواری یا پیاده روی حساب کنید . استفاده از وسایل نقلیه عمومی این امکان را به شما می دهد که در طول مسیر رفت و آمدتان کارهای عقب افتاده را انجام دهید ، اما از انجام این کار، در زمان آغاز رفت و آمدتان، صرف نظر کنید . بسته به اندازه شهر ، شما ممکن است برای رفت و آمد به ماشین شخصی احتیاج داشته باشید.

شاید شما یک وسیله نقلیه خیلی خوب جهت رفت و آمد داشته باشید و اصلا نگران رفت و آمد در شهر یا خارج از شهر نباشید. برخی افراد با تضاد ها یا تفاوت ها بین زندگی شهری و زندگی در حومه کنار می آیند. اگر در حومه شهر زندگی می کنید، ممکن است مسیری طولانی تر را جهت رفت و آمد به محل کار بپیمایید. در نظر داشته باشید یک ماشین هیبریدی بخرید. کسانی که در جاهای دوردست کار می کنند ، آن را عامل تععین کننده نمی دانند و می توانند با زندگی در شهر یا حومه سازگار شوند.

مطلب مرتبط:شناخت محل زندگی: ۸ راهکار برای شناختن محله جدید زندگی

۲. اندازه و نوع فضای خانه

قبل از انتخاب محل زندگی ، باید فضای زندگی را متناسب با سبک زندگی، وسایل و متعلقات و برنامه های آتی خود تجسم کنید. آیا بچه دارید و نگهداری از حیوانات خانگی جزئی از زندگی روزمره شماست ؟ می خواهید خانه ی بزرگی داشته باشید یا ترجیح می دهید در خانه ساده ای با کمترین هزینه تعمیرات آپارتمان زندگی کنید؟

هزینه تعمیرات آپارتمان در شهر قطعا کمتر از هزینه ی تعمیرات یک خانه حیاط دار است. به علاوه ، در صورت نیاز به تعمیرات بیشتر ، فروشگاه های مختلف ابزار آلات که نزدیک محل زندگی شماست می تواند روند تعمیرات شما را تسریع کند. در حالی که خانه های آپارتمانی شهری می تواند برای خانواده ها یا شخصی که دارای حیوانات خانگی است جایی بسیار مناسبی برای زندگی باشد ، اما برای کسی که به فضای زیادی برای زندگی نیاز ندارد و می تواند با فضای تنگ آپارتمان کنار بیاید ایده آل است.

در صورتی که در حومه شهر زندگی می کنید در هزینه تان صرفه جویی کنید که اگر از نظر مالی در مضیقه اید، می تواند مهم باشد. با صرفه جویی در هزینه و کمتر خرج کردن ، می توانید صاحبِ یک خانه بزرگتر شوید . اگر تعداد اعضای خانواده تان افزایش یابد ، قطعا متوجه خواهید شد که به فضای بیشتری برای کودکان و حیوانات خانگی نیاز دارید.

اگر قصد دارید خانه تان را بازسازی کنید و می خواهید کنترل بیشتری روی تغییرات ایجاد شده در ملک خود داشته باشید، یک خانه بزرگتر در حومه شهر شاید برای این کار بهتر باشد . داشتن خانه در حومه شهر به شما این امکان را می دهد به جای سازگاری با حدود و ثغور خانه در یک شهر پر جمعیت ، در فضای زندگی خود تغییرات ایجاد کرده و آن را گسترش دهید.

مطلب مرتبط: ۱۰ نکته برای تزیین و تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه

۳. جمعیت

هرچند افرادی که در حومه شهرها زندگی می کنند اساسا از طبقه متوسط جامعه هستند ، اما در سالهای اخیر تغییراتی رخ داده است. در سال 2017 ، یک شهر عادی به دلیل اینکه تعداد زیادی از مردم به حومه های آن هجوم آوردند، سنت شکنی کرد و از لحاظ جمعیتی دستخوش تغییر شد . با حرکت اخیر و هجوم مردم به سوی حومه ها ، جمعیت با درآمد عمدتا بالاتر به جمعیتی تغییر یافته است که از نظر ظاهری متنوع تر است. بسیاری از افراد نسل هزاره نیز در حومه های شهرهای بزرگ ساکن شدند که سبب شد میانگین سنی جمعیت تغییر کند.

۴. نزدیکی به مکان های مورد نظر

به مکانی که از گذراندن وقت در آنجا لذت می برید، فکر کنید. مکانی که در آن رفت و آمد و معاشرت می کنید ، استراحت می کنید یا دسترسی به سرگرمی ها دارید، بخش مهمی از هویت شما است و باید نزدیک مکان هایی زندگی کنید که شادی را برای شما به ارمغان می آورد. مناطق حومه پر از پارک های زیبا و مراکز تفریحی هستند، در حالی که شهرها دارای رستوران ها ، موزه ها ، کنسرت ها و غیره است. در نظر داشته باشید که نزدیک محل کار و در مکان هایی که از گذراندن وقت در آنجا لذت می برید، زندگی کنید.

مطلب مرتبط: ۵ نکته مهم که درباره اجاره اولین آپارتمان تان باید بدانید

۵. مدارس

اگر فرزندی دارید یا قصد دارید در آینده نزدیک بچه دار شوید ، کیفیت آموزشی اهمیت دارد. به طور معمول، کیفیت آموزش ارائه شده توسط مدارس خارج از شهرهای بزرگ بهتر از کیفیت آموزش ارائه شده توسط مدارس داخل شهر است.

تراکم کلاس‌های درسی کودکان در مدارس سطح شهر سبب شده است کیفیت نظام آموزشی به طبع با کاهش روبه‌رو شود. بودجه مدارس از طریق مالیات بر دارایی تأمین می شود. در نتیجه ، مدارس مناطق محروم نسبت به مدارس شهرهای متوسط و حومه ها هزینه کمتری دریافت می کنند.

مطلب مرتبط: ۱۵ توصیه برای اسباب کشی سریع و آسان که نباید فراموش کنید

۶. هزینه زندگی

از آنجا که تقاضا برای کالاها و خدمات روزمره در شهر بیشتر است، بنابراین هزینه ها در شهر به مراتب بیشتر خواهد بود. به هر حال ، بسته به جایی که زندگی می کنید [ شهر یا حومه]، هزینه های زندگی در آن جا نیز متفاوت است. بنابراین مهم است، قبل از تعیین اینکه کجا زندگی کنید[ شهر یا حومه]، یک بودجه واقع بینانه تنظیم کنید.

در حالی که قیمت رهن و اجاره مسکن در در حومه ارزانتر است ، اما به دلیل رفت و آمد های طولانی تر هزینه های تامین سوخت [رفت و آمدها] یا حمل و نقل افزایش می یابد. زندگی در شهر هزینه های حمل و نقل را کاهش می دهد ، اما ممکن است تا حدودی هزینه های مرتبط با سرگرمی و غذا افزایش یابد .

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: rent

۶ نکته مهم برای مقایسه انتخاب محل زندگی در شهر یا حومه شهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط