طاهرخانی: سودجویان از مسافران کربلا برای واردات تلفن همراه قاچاق سوءاستفاده می‌کنند


طاهرخانی: سودجویان از مسافران کربلا برای واردات تلفن همراه قاچاق سوءاستفاده می‌کنند

مجله آنلاین موبنا – بهمن طاهرخانی با هشدار درخصوص افزایش واردات چمدانی تلفن‌های همراه در ایام اربعین حسینی(ع)، گفت: برخی از واردکنندگان موبایل به شگرد جدیدی برای واردات غیرقانونی تلفن‌ همراه و دور زدن هزینه‌های گمرکی روی آورده‌اند، این دسته از افراد زائران را هدف قرار داده و در ظاهر با اعطای سیم‌کارت رایگان به آن‌ها مدارک‌شان را تحویل گرفته و...

مجله آنلاین موبنا – بهمن طاهرخانی با هشدار درخصوص افزایش واردات چمدانی تلفن‌های همراه در ایام اربعین حسینی(ع)، گفت: برخی از واردکنندگان موبایل به شگرد جدیدی برای واردات غیرقانونی تلفن‌ همراه و دور زدن هزینه‌های گمرکی روی آورده‌اند، این دسته از افراد زائران را هدف قرار داده و در ظاهر با اعطای سیم‌کارت رایگان به آن‌ها مدارک‌شان را تحویل گرفته و اقدام به ثبت گوشی قاچاق می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر برای مقابله با ورود کالاهای چمدانی در ایام اربعین حسینی(ع)، ادامه داد: سودجویان با گرفتن اطلاعات مسافران واقعی به اسم آن ها تلفن همراه وارد می‎کنند، اتفاقی که در برخی موارد بدون اطلاع زائران و در برخی دیگر نیز با رضایت آن‌ها انجام می‌شود. حال اینکه واردات محصولات مختلف به کشور خارج از مسیر و روند قانونی نه تنها برای اقتصاد فایده و نتیجه‌ای ندارد که تبعات بسیاری را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

به گفته طاهرخانی باید سازوکار واردات محصولاتی مانند تلفن همراه تغییر کند تا افراد نتوانند از روش‌های مختلف غیرقانونی اقدام به واردات کنند لذا ایجاد سامانه واحد جدیدی برای نظارت بر روند واردات ضروری است.

وی با بیان اینکه «واردات چمدانی و غیرقانونی تلفن همراه و سایر کالاها بازار کشور را آشفته می‌کند»، گفت: امروز واردکنندگان رسمی و قانونی تلفن همراه برای وارد کردن محصولات به داخل کشور عوارض، مالیات و حقوق گمرکی پرداخت می کنند که واردکنندگان غیرقانونی چنین هزینه هایی را پرداخت نکرده و از قِبَل آن سود هنگفتی بدست می آورند.

این نماینده مجلس واردات چمدانی تلفن همراه را به صورت سازمان یافته و شبکه‌ای برای اقتصاد کشور خطرناک دانست و با تاکید بر لزوم برخورد جدی دستگاه‌های نظارتی با این مساله گفت: در شرایط کنونی واردات تلفن همراه چارچوب دقیق قانونی ندارد و به همین دلیل افراد سودجو از روزنه‌های قانونی برای واردات چمدانی تلفن همراه به عنوان اقدام غیرقانونی استفاده می کنند.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اینترنت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی