ششمین کنفرانس بین‌المللی اطلاعات مکانی در البرز آغاز به کار کرد


ششمین کنفرانس بین‌المللی اطلاعات مکانی در البرز آغاز به کار کرد

کرج - ایرنا - ششمین کنفرانس بین‌المللی اطلاعات مکانی (ژئو اسپشیال) در سال 2019 روز شنبه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، کنفرانس بین‌المللی اطلاعات مکانی ۲۰۱۹ با همکاری پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران به مدت پنج روز در البرز ادامه دارد.

دبیر برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی اطلاعات مکانی ۲۰۱۹ روز شنبه در حاشیه برگزاری این کنفرانس در جمع خبرنگاران گفت: شعار کنفرانس امسال «کاربردهای مهندسی نقشه برداری اطلاعاتی مکانی و سنجش از دور در کشاورزی، منابع طبیعی و پایش مخاطرات» است.

دکتر حسین عارفی افزود: این کنفرانس در قالب پنل‌های علمی، کاربردهای مختلف استفاده از اطلاعات مکانی، تصاویر ماهواره ای، تصاویر هوایی، پهپاد و همچنین اطلاعات مکانی را در مدیریت و پایش منابع طبیعی و به ویژه مخاطرات طبیعی را مورد بررسی قرار می دهد.

وی اظهار داشت: این کنفرانس بین‌المللی که کارشناسانی از ۱۶ کشور جهان به خصوص کشورهای اروپایی همچون فرانسه، آلمان، ایتالیا، بلژیک، اسپانیا و ترکیه و کشورهای آسیایی و آفریقایی همچون نپال، هند، چین در آن حضور دارند با برگزاری ۱۱ کارگاه آموزشی همراه است.

از ۱۱ کارگاه آموزشی هفت کارگاه توسط اساتید بین‌المللی برگزاری می‌شود که در آن‌ها به صورت کاربردی به شرکت‌کنندگان آموزش‌هایی ارائه می‌شود تا چگونه از دانش و اطلاعات مکانی و سنجش از دور استفاده بکنند و با استفاده از تکنیک‌ها و علوم برنامه‌ریزی کامپیوتری به خروجی لازم برسند.

عارفی با بیان اینکه به دبیرخانه این کنفرانس ۳۵۰ مقاله ارسال شده، افزود: پس از بررسی‌ها و داوری‌های تخصصی این مقالات، در نهایت ۲۳۰ مقاله برای ارائه در این کنفرانس برگزیده شد که ۹۰ مقاله به صورت سخنرانی و مابقی به صورت پوستر ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در این کنفرانس وضعیت و مسائل مبتلابه کشاورزی، منابع طبیعی و مخاطرات طبیعی کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: یکی از بحران‌ها در کشور ما موضوع مخاطرات طبیعی همچون سیل، زلزله، خشکسالی و آفات کشاورزی است.

دبیر برگزاری کنفرانس بین‌المللی اطلاعات مکانی ۲۰۱۹ ادامه داد: یکی از موضوعات این کنفرانس، پایش کانون‌ها، بحران‌ها و تالاب‌ها در منابع طبیعی است که پیش بینی مخاطرات در این حوزه ها و اطلاعات دریافتی می تواند به ما در رسیدن به یک روش مدیریتی مناسب کمک کند.

وی گفت:‌ پس از دستیابی به این اطلاعات می‌توانیم آن را در اختیار تصمیم‌گیران مربوطه قرار دهیم که به حد امکان از این مخاطرات پیشگیری شود.

عارفی به پنل‌های علمی و ارائه مقالات رسیده در این کنفرانس اشاره کرد و افزود: تمام این پنل‌ها به زبان انگلیسی ارائه می‌شود زیرا علاقمند هستیم تا تمام دنیا بتوانند از پتانسیل‌های علمی دانشجویان کشور ما استفاده کنند و به نوعی صادرات علم را داشته باشیم.

وی اضافه کرد که در سه روز اول برگزاری این کنفرانس ارائه مقالات انجام می‌شود و در ۲ روز پایانی نیز ۱۱ کارگاه تخصصی توسط اساتید و محققین خارجی و داخلی برگزار می‌شود.

عارفی در خصوص دلیل انتخاب پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران به عنوان میزبان برگزاری این کنفرانس گفت: با توجه به اینکه عنوان همایش استفاده و کا ربرد علوم اطلاعات مکانی و سنجش از دور در کشاورزی و منابع طبیعی هست از این رو پردیس کشاورزی و منابع طبیعی را به عنوان یک دانشگاهی که کاربرد اطلاعات مکانی در آن به منصه ظهور می رسد انتخاب کردیم تا اطلاعات مکاانی که یک دانش روز هست با کاربردهای آن که در بحث کشاورزی و منابع طبیعی وجود دارد تلفیق شود و بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم.

کنفرانس بین المللی Geospatial conference ۲۰۱۹)- اطلاعات مکانی ۲۰۱۹) با رویکرد کشاورزی و منابع طبیعی از کنفرانس‌های مشترک ISPRS و دانشگاه تهران با موضوعات «پنجمین کنفرانس سنسورها و مدل ها در فتو گرامتری و سنجش از دور»و «سومین کنفرانس تحقیقات اطلاعات مکانی » از ۱۲ تا ۱۶ اکتبر ۲۰۱۹(۲۰تا ۲۵ مهر ماه ۹۸) در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در شهر کرج برگزار خواهد شد.

این کنفرانس و کارگاه‌های آموزشی آن با مشارکت سازمان فضایی آلمان (DLR)، دانشگاه‌های هانوور،زوریخ ،اشتوتگارت ،برانزویگ و سازمان جغرافیای نیروهای مسلح جمهوری ایران برگزار خواهد شد.

نخستین دوره کنفرانس بین المللی اطلاعات مکانی در سال ۲۰۱۱ (آبان ماه ۱۳۹۳) در دانشگاه تهران برگزار شد.

۶۱۵۶/ ۶۱۵۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حِسِ زیبا