فراخوان برای مشارکت مردم ایلام در طرح نذر خون اربعین


فراخوان برای مشارکت مردم ایلام در طرح نذر خون اربعین

ایلام - ایرنا - مدیرکل پایگاه انتقال خون استان ایلام از همه گروه‌های خونی به ویژه دارندگان گروه‌های خونی منفی خواست: برای اهدا و مشارکت در طرح نذر خون اربعین اقدام کنند.

دکتر سحر سنایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به حجم زیاد زائران اربعین و وقوع تصادفات و حوادث متعدد ناشی از تراکم جمعیت نیاز به اهدای خون از سوی مردم بیشتر از ایام دیگر است.

وی افزود: از سوی سازمان انتقال خون کشور سه استان لرستان، مرکزی و قم به عنوان استان‌های معین ایلام در نظر گرفته شده است اما با توجه به بعد مسافت و شلوغی مسیرهای منتهی به مرز مهران ارسال خون به ایلام طول می‌کشد.

مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام یادآور شد: بنابراین نیاز است برای تامین ذخایر خون استان ایلام، مردم از همه گروه‌های خونی برای مشارکت در طرح نذر خون اقدام کنند تا بانک‌های خون مراکز درمانی استان با کمبود ذخیره خون و فرآورده‌های خونی مواجه نشود.

دکتر سنایی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل خاصی در زمینه تامین خون در بانک‌های خون استان وجود ندارد، تاکید کرد: با این وجود تراکم جمعیت زائران اربعین و بروز حوادث ترافیکی و غیر جاده‌ای در کنار تامین خون بیماران خاص چون هموفیلی، دیالیزی، زایمان زنان، سرطان و ... مصرف خون در استان را بالا برده و نیاز به اهدای فرآورده‌های خونی بیشتر شده است.

وی اضافه کرد: پیش از شروع اربعین ذخایر بانک خون بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان مهران از انواع خون و فرآورده‌های خونی تامین شده است و در طول هفته گذشته نیز ۷۶ واحد خون و فرآورده به این بیمارستان ارسال شده که ۲۳ واحد آن از طرف استان لرستان است.

دکتر سنایی تاکید کرد: بیمارستان صحرایی دایر شده در مرز مهران نیز از محل بیمارستان مهران تامین خون می‌شود و تمهیدات لازم اندیشیده شده است که استان ایلام در زمینه تامین خون و فرآورده‌های خونی با مشکل و کمبود مواجه نشود.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

۷۱۷۲/۶۰۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت