ادامه «شب بخیر فرمانده» در «تو شجاع هستی فرمانده»


ادامه «شب بخیر فرمانده» در «تو شجاع هستی فرمانده»

احمد اکبرپور، از ادامه داستان «شب بخیر فرمانده» در کتاب «تو شجاع هستی فرمانده» خبر داد و گفت که این کتاب از سوی نشر افق منتشر می‌شود.

ادامه «شب بخیر فرمانده» در «تو شجاع هستی فرمانده» ادامه «شب بخیر فرمانده» در «تو شجاع هستی فرمانده»
احمد اکبرپور، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره جدیدترین آثارش گفت: به تازگی کتابی از من با عنوان «خداحافظ ماه» با تصویرگری مانلی منوچهری از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است. این داستان تصویری از سری کتاب‌های مجموعه «صلح» است که طرح آن از سوی مرکز پژوهش‌های ادبیات کودک دانشگاه شیراز ارائه شد و مرتضی خسرونژاد، مدیر مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز، از تعدادی از نویسندگان خواست داستان‌هایی با موضوع صلح برای کودکان بنویسند. منم یکی از آن نویسندگان بودم.

این نویسنده در ادامه بیان کرد: به نظرم در شرایط امروز کشورمان و خاورمیانه و قرار گرفتن در موقعیت جنگ، اجرای این طرح، اتفاق خوبی بود. ملاک‌های خلق آثار واقعا ادبی بود و امیدوارم کارم شعاری نشده باشد.

اکبرپور با بیان اینکه داستان تصویری «خداحافظ ماه» برای کودکان نوشته شده است، افزود: این کتاب به‌صورت متن- شعر است و در روبه‌روی هرصفحه‌ای که متن دارد، شعری بیان شده است. نوشتن این کتاب،‌ تجربه جالبی بود و من بعد از بیش از 20 سال دوباره شعر گفتم. «گنجشک‌ها جشن گرفته‌اند/ روی درخت‌های ما روی درخت‌های دشمن»

وی درباره محتوای کتاب نیز توضیح داد: در این داستان یکی از شاعران را به جنگ می‌برند. محل وقوع این جنگ در جنگلی است که نصف درختان را در این سوی سنگر بریده‌اند و نصف درختان را در طرف مقابل. اما این شاعر نمی‌تواند با جنگ ارتباط برقرار کند و همچنان به شعر گفتن ادامه می‌دهد.
ادامه «شب بخیر فرمانده» در «تو شجاع هستی فرمانده»

پایان‌بندی کودکان برای مجموعه «داستان‌های بی‌پایان» چاپ می‌شود
اکبرپور در ادامه به مجموعه پنج جلدی «داستان‌های بی‌پایان» اشاره کرد و گفت: البته پیش از این مجموعه، مجموعه 5 جلدی «داستان‌های بی‌پایان» از من با تصویرگری مهناز سلیمان‌نژاد از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات فاطمی (کتاب‌های طوطی) منتشر شد. هر کتاب شامل یک داستان بود که برایش سه پایان متفاوت نوشته بودم و در ادامه 5 صفحه خالی گذاشتیم تا کودکان بر اساس ذهنیت خودشان پایان‌بنذی چهارم را بنویسند و برای ما بفرستند. منتظریم پایان‌هایی که بچه‌ها می‌نویسند به دستمان برسد که چاپ کنیم.

«تو شجاع هستی فرمانده» در راه است
خالق «لحظه‌های سکسکه» درباره آثار در دست تالیفش نیز توضیح داد: کتاب دیگری که به تازگی به نشر افق تحویل دادم «تو شجاع هستی فرمانده» نام دارد که به نوعی ادامه «شب بخیر فرمانده» است. «شب بخیر فرمانده» اثر موفقی بود و دیده شد. این کتاب به زبان‌های چینی، کره‌ای، ترکی و انگلیسی چاپ شد و به عنوان برگزیده یونیسف، برگزیده شورای کتاب کودک و برگزیده جشنواره ربع قرن دفاع مقدس نیز معرفی شد و دیپلم نمایشگاه کتاب تصویری بلونیا 2015 و اجازه ورود به فهرست کتاب‌های برجسته نوجوانان با نیازهای ویژه، را کسب کرده است.
ادامه «شب بخیر فرمانده» در «تو شجاع هستی فرمانده»

نویسنده «قطار آن شب» افزود: داستان این کتاب، با همان شخصیت‌ کتاب «شب بخیر فرمانده» پیش می‌رود با این تفاوت که در «شب بخیر فرمانده» داستان در زمانی می‌گذرد که پدر پسرک به خواستگاری رفته و او شاکی است. اما در کتاب «تو شجاع هستی فرمانده» شب عروسی است و پسرک می‌خواهد فرمانده‌ها و نیروهایش را جمع می‌کند تا عروس را دستگیر کنند.

به گفته اکبرپور، این کتاب در مرحله تصویرگری است و تصویرگر آن نرگس محمدی است که «شب بخیر فرمانده» را تصویرگری کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال 1403/ بوعلی در سال 1402 چقدر سود ساخت؟