یک میلیون نهال در دانشگاه‌ها غرس شد


یک میلیون نهال در دانشگاه‌ها غرس شد

تهران- ایرنا- معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در راستای اجرای مدیریت سبز در مراکز آموزش عالی، شورای راهبری مدیریت سبز در 150 دانشگاه تشکیل و بالغ بر یک میلیون نهال در سال های 96 تا 98 در دانشگاه ها غرس شد.

محمدتقی نظرپور روز شنبه در آیین افتتاحیه سومین نمایشگاه مدیریت سبز دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری گفت: تمام دانشگاه ها علاقه مند مشارکت در این نمایشگاه بودند، اما حداکثر ۵۰ دانشگاه و مرکز پژوهشی، همچنین پارک های علم و فناوری بسته به نوع اقدامات آنها، در این نمایشگاه حضور یافته اند.
وی افزود: این نمایشگاه دوسالانه در حوزه مدیریت سبز برگزار می شود و اهداف آن نمایش طرح های اجرا شده و در حال اجرای مدیریت سبز مراکز آموزشی و پژوهشی، نمایشگاه طرح های نوآورانه با تکیه بر توانمندی های پژوهشی، شرکت های دانش بنیان، میزان تاثیرگذاری کارهای انجام شده در زمینه های زیست محیطی، آب، کشاورزی، پسماند است.
معاون اداری مالی وزارت علوم اظهار داشت: از سال ۱۳۹۶ ردیف متمرکزی در اختیار وزارت علوم تحت عنوان مدیریت سبز گذاشته شد تا حمایت های جدی در اجرای پروژه های مدیریت سبز در دانشگاه صورت گیرد.
وی افزود: ارتباط مستمر با دانشگاه ها در جهت ارزیابی و تشویق برای اجرای پروژه های مدیریت سبز و نیز طراحی و راه اندازی سامانه ارزیابی عملکرد دانشگاه ها در این حوزه انجام شد.
معاون وزارت علوم خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۶ بیش از ۱۸۰ میلیاربد تومان سرمایه گذاری مشترک ملی از منابع اختصاصی دانشگاه ها صورت گرفت و در راستای مدیریت سبز بیش از ۱۰۰ طرح مهم انجام شد.
به گفته نظرپور، در این زمینه حمایت از پایان نامه های دانشجویی با موضوع مدیریت سبز انجام و همکاری خوبی با معانت علمی و فناوری ریاست جمهوری برقرار شده است. در حوزه مدیریت سبز از استارتاپ ها حمایت شد. فرهنگ سازی در این حوزه از مهمترین اقداماتی است که دانشگاه ها باید انجام دهند تا از دل دانشگاه به دل جامعه هم انتقال پیدا کند.
وی گفت: ابلاغ بخشنامه ها و دستورالعمل های مربوط برای کاهش مصرف کاغذ و بطری های پلاستیکی، حذف ظروف پلاستیکی و یک بار مصرف، ممنوعیت چاپ کاغذی پایان نامه های تحصیلی از دیگر اقدامات آموزش عالی در این حوزه است.
معاون اداری مالی وزارت علوم خاطرنشان کرد: در سال جاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبارت سایر منابع دانشگاه ها یا از درآمدهای اختصاصی برای حوزه مدیریت سبز هزینه شده است.
وی اظهار امیدواری کرد که دولت هم بتواند متناسب با اعتباراتی که در این حوزه هزینه می شود، در حوزه سازمان برنامه و بودجه برای مدیریت سبز دانشگاه ها اعتباراتی در نظر گیرد.

سومین نمایشگاه مدیریت سبز دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری امروز در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس