در کشور خودمان منتظرتان هستیم / لشگر یک نفره کامبوج پسر رییس فدراسیون بود!


در کشور خودمان منتظرتان هستیم / لشگر یک نفره کامبوج پسر رییس فدراسیون بود!

سوای از شکسته شدن قفل ورود به ورزشگاه برای بانوان همین طور به ثمررسیدن 14 گل، حضور یک تماشاگر کامبوجی و شوق او برای تشویق تیمش برجذابیت های جدال ایران-کامبوج افزوده بود.

به گزارش "ورزش سه"، در میان ده ها هزار هوادار حاضر در ورزشگاه آزادی که حضورشان تحت الشعاع ورود زنان به سکوها برای تماشای بازی ملی، آن هم بعد از چهار دهه، قرار گرفته بود، ایستادن یک تماشاگر کامبوجی مقابل پرچم بزرگ این کشور و تشویق این تیم با طبل زدن و بلندگو باعث شد تا بسیاری در پی شناخت ویژه ترین تماشاگر بازی باشند، مردی خستگی ناپذیر که ناامیدی در وجودش حتی بعد از خوردن گل چهاردهم دیده نمی شد تا بدون توقف صدای تشویقش در آزادی با آن بلندگوی کوچک به گوش برسد.


اما این تماشاگر ویژه کیست؟ در پاسخ به این سئوال سایت kohsantepheapdaily گزارش کاملی منتشر کرد و مدعی شد تنها کامبوجی حاضر در ورزشگاه آزادی که بیشتر از بانوان ایرانی جلب توجه کرد کسی نیست جز پسر رئیس فدراسیون فوتبال کامبوج که در بیشتر سفرهای برون مرزی به عنوان حامی کاپری ها(لقب کامبوج) همراه با کاروان این تیم دیده می شود.


این سایت کامبوجی با اشاره به شجاعت مثال زدنی تنها طرفدار این کشور در تهران نوشت: «آنها که از تلویزیون تماشاگر بازی با ایران بودند مدام این سئوال را می پرسیدند واقعا یک هوادار می تواند در میان ده ها هزار هوادار حاضر در ورزشگاه حامی تیم محبوبش باشد و روحیه بدهد؟ آن هم بعد از خوردن 14 گل از میزبان که دیگر روحیه ای برای کسی نگذاشته بود! اما هیچ کدام از این مشکلات جلوی تماشاگر کامبوجی را نگرفت و او با طبلی در یک دست و بلندگویی در دست دیگر به تشویق تیمش پرداخت آن هم جلوی پرچمی بزرگ از کامبوج».

در کشور خودمان منتظرتان هستیم / لشگر یک نفره کامبوج پسر رییس فدراسیون بود!


سایت kohsantepheapdaily در ادامه به معرفی این تماشاگر پرداخت: «او فرزند ژنرال سائو سوخا است، رئیس فدراسیون فوتبال کامبوج. رونیت سوخا یک افسر ارشد نظامی است که ما در کامبوج از داشتن چنین فرزند راستینی برای ملت کامبوج به خود می بالیم. کامبوج در حالی در زمین چمن با ایرانی ها جنگید که عملا شانسی برای شلیک شوت به دروازه میزبان نداشت و ایران در طول 90 دقیقه بی وقفه دروازه کامبوج را زیر فشار گذاشته بود و مدام گلزنی می کرد. بازی ای که در نهایت با نتیجه 14-0 به سود ایران به پایان رسید و سه امتیاز این بازی را نصیب ایرانی ها کرد اما با این وجود تنها تماشاگر کامبوجی مردانه ایستاد و برای سربلندی کشورش روی سکوها جنگید».


اما رونیت سوخا جذاب ترین تماشاگر ورزشگاه آزادی در پایان شکست تراژیک مقابل ایران گفتگوی کوتاهی انجام داد و مدعی شد در بازی برگشت منتظر ایران و طرفدارانش در پنوم پن است.

در کشور خودمان منتظرتان هستیم / لشگر یک نفره کامبوج پسر رییس فدراسیون بود!

*در تمام مدت داشتی کامبوج را تشویق می کردی، در ایران زندگی می کنی؟


نه من با تیم سفر کردم و به تهران آمدم.

*حتی در هنگام پنالتی هم خوشحالی نکردی، فکر می کردیم در آن لحظه شادی مفرطی داشته باشی؟


نه مشکلی نیست. بعضی وقت ها شکست می خورید آن هم به شکل بد اما سعی می کنید بهترین کار را انجام بدهید.

*نظرت راجع به تیم ایران چیست؟


ایران در حال حاضر بهترین تیم آسیا است و دیدید که چه نمایشی داشت.

*کیسوکه هوندا، نظرت در مورد او چیست. می تواند روی فوتبال کامبوج تاثیر بگذارد؟


بله او می تواند روی تیم ما تاثیر مثبت بگذارد و ما به کار او ایمان داریم و تا جایی که بتوانیم از او افکارش حمایت می کنیم.

در کشور خودمان منتظرتان هستیم / لشگر یک نفره کامبوج پسر رییس فدراسیون بود!

*می دانی بازی با کامبوج روز مهمی برای فوتبال ایران بود؟


بله، روزی بود که بانوان ایرانی اجازه ورود به ورزشگاه را پیدا کردند. بالاخره توانستند یک بازی رسمی را تماشا کنند و به نظر من حس فوق العاده ای بود برای آنها.

*از جو ورزشگاه لذت بردی؟


کاملا". مردم ایران مهمان نواز و بسیار مهربان هستند از همین رو خاطره خوبی برایم ساختند .

*پس به ایران خوش آمدی.


مرسی حتما در کامبوج شما را می بینم.

در کشور خودمان منتظرتان هستیم / لشگر یک نفره کامبوج پسر رییس فدراسیون بود!


سایت kohsantepheapdaily در ادامه گزارش خود از اردوی کامبوج به بازگشت آنها به پنوم پن و استقبال مردم حاضر در فرودگاه پنوم پن اشاره کرد و مدعی شد بعد از سفری طولانی تمرینات تیم ملی از امروز برای بازی با عراق در ورزشگاه ملی استارت می خورد بلکه این بازی بتواند تیم را از شوک شکست سنگین مقابل ایران خارج کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)