کاشت بیش از یک میلیون نهال در دانشگاه‌ها طی سه سال متوالی


کاشت بیش از یک میلیون نهال در دانشگاه‌ها طی سه سال متوالی

ایران اکونومیست-نظرپور از کاشت بیش از یک میلیون نهال در دانشگاه‌ها طی سه سال متوالی برای ترویج و آموزش و گسترش فرهنگ مدیریت سبز خبر داد.

کاشت بیش از یک میلیون نهال در دانشگاه‌ها طی سه سال متوالی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،آیین افتتاح سومین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز با حضور وزیر علوم، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

محمدتقی نظر پور معاون، اداری، مالی ومدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات وفناوری در این مراسم اظهار کرد: برای ترویج و آموزش و گسترش فرهنگ مدیریت سبز در سطح ملی باید از توانمندی پارک‌ها و دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی پژوهشی کشور استفاده شود.

او ادامه داد: این پروژه از سال ۹۶ آغاز شده و اقدامات زیادی در این حوزه اجرا شده است که یکی از آن‌ها کاشت بیش از یک میلیون نهال دردانشگاه‌ها طی سه سال متوالی بوده است.

نظر پور گفت: سال تحصیلی ۹۸_۹۹ در جهت مدیریت سبز پایان نامه‌ها برای صرفه جویی درمصرف کاغذ از حالت کاغذی خارج شود.

او افزود:در سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان برای مدیریت سبز درحوزه‌های مختلف هزینه شده است که امیدواریم دولت دراین زمینه نیز همکاری‌های لازم را داشته باشد.

در ادامه جلسه حمید پور اصغری معاون امور علمی فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه وبودجه کشور اظهار کرد: مدیریت سبز به عنوان یک برنامه دوسالانه است. هرسال شاهد اعتبار کمی و کیفی اقدامات و ابداعات آن هستیم که توسط مبادی مختلف دانشگاه و... انجام می‌گیرد و روند روبه جلویی دارد.

او افزود: مدیریت سبز به عنوان یکی از مسائل مهم در جامعه جهانی در حفاظت از محیط زیست برای توسعه پایدار مطرح شده است.

او ادامه داد: حفظ محیط زیست از وظایف عمومی و از موضوع شاخص و محور اصلی مدیریت سبز است که در ماده ۱۰۵ برنامه پنجم و ماده ۳۸ برنامه ششم مورد توجه قرارگرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس