مدیریت تحول به‌ شیوه «ب‌ام‌و»


مدیریت تحول به‌ شیوه «ب‌ام‌و»

ب‌ام‌و به منظور کاهش هزینه‌ های توسعه و ساخت خودروهای الکتریکی و بدون‌ راننده به‌ ائتلاف‌ هایی با دیگر خودروسازان روی خواهد آورد؛ شبیه به‌ همکاری این شرکت باشریک چینی‌ اش «گریت‌ وال» که به‌ منظور تولید خودروهای برقی ارزان‌ قیمت شکل گرفته است

به گزارش «اخبار خودرو»، روز پنجشنبه «نیکلاس‌پیتر»، مدیرمالی ارشد ب‌ام‌و اعلام کرد این شرکت قصد دارد فروش خودروهای بزرگ و لوکس خود را تاسال آینده نسبت‌به‌سطح مشخص‌شده درسال2018 دو برابر افزایش دهد تا بتواند حاشیه سود خود را که به‌خاطر هزینه‌های سرمایه‌ای مربوط به‌فناوری‌های جدید کاهش یافته است، احیا کند.

پیتر درجمع خبرنگاران درمونیخ اعلام کرد ب‌ام‌و امیدوار است فروش سالانه محصولات لوکسی همچون i8، سری۸، X7 و سری۷ را تاسال۲۰۲۰ به‌رقم ۱۳۵هزار دستگاه برساند که بیش از دو برابر ۶۵هزار دستگاه خودرو فروخته‌شده درسال۲۰۱۸ است.

او درادامه گفت: «ما می‌خواهیم درسال‌های آتی رشد کنیم و متقاعد شده‌ایم که عملکرد بازار خودروهای لوکس می‌تواند باقی بخش‌های بازار را برای ما جبران کند و عملکرد کلی ما را دربازار بهبود ببخشد».

به‌گفته نیکلاس‌پیتر مدل‌های لوکس باحاشیه‌های سود متوسط بالاتری راهی بازار می‌شوند و به‌گروه ب‌ام‌و کمک می‌کنند دربازار خودرو به‌حاشیه سودی بین هشت تا ۱۰درصد دست پیدا کند.

تصمیم‌های راهبردی

درسال‌های اخیر هزینه‌های توسعه و ساخت خودروهای کوچکتر ازجمله یک مدل الکتریکی «مینی» به‌قیمت کاهش سودآوری این خودروساز آلمانی تمام شده است.

درماه مارس ب‌ام‌و هشدار داد انتظار دارد سود پیش از کسر مالیات این گروه خودروسازی درسال جاری بیش از ۱۰درصد کاهش پیدا کند و همچنین یک برنامه صرفه‌جویی به‌میزان ۱۳میلیارد دلار را برای کمک به‌سرمایه‌گذاری‌ها درزمینه فناوری معرفی کرد.

این خودروساز آلمانی اعلام کرده است درسال‌های۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ هیچ‌برنامه‌ای برای تعدیل نیروهای تمام‌وقت آلمانی خود ندارد. هرچند ب‌ام‌و ازطریق بازنشستگی‌های زودهنگام و کاهش مزایا و پاداش‌های سالانه، راه‌هایی را برای کاهش هزینه‌های خود جست‌وجو خواهـــد کرد.

به‌گفته مدیرمالی ارشد ب‌ام‌و«پرداخت سالانه به‌کارکنان باید تاسطحی معقول تغییر پیدا کند. این رقم درسطح مدیریتی کلان تغییر پیدا کرده و اصلاح شده است.» او درادامه افزود: «میزان پرداخت‌ها به‌نتیجه‌ مذاکرات مدیران شرکت بانماینده‌های کارگری بستگی خواهد داشت.»

ب‌ام‌و به‌منظور کاهش هزینه‌های توسعه و ساخت خودروهای الکتریکی و بدون‌راننده به‌ائتلاف‌هایی بادیگرخودروسازان رو خواهد آورد؛ شبیه به‌همکاری این شرکت باشریک چینی‌اش «گریت‌وال» که به‌منظور تولید خودروهای برقی ارزان‌قیمت شکل گرفته است. نیکلاس‌پیتر به‌خبرنگاران گفت: «ساختن یک خودرو الکتریکی بزرگ باتوجیه اقتصادی و سودآوری بسیار، ساده‌تر از ساختن یک خودرو کوچک است».

او افزود پروژه همکاری با گریت‌وال به‌قوت خود باقی خواهد ماند و ب‌ام‌و می‌خواهد با برند مینی خود همچنان دربازار خودروهای شهری باقی بماند؛ این درحالی‌است که خودروهای کوچکتر حاشیه سود کمتری را به‌همراه دارند و مشتریان‌ به‌خرید خودروهای بزرگتر متمایل هستند. پیتر درادامه مینی را جزو راهبردهای مهم برای ب‌ام‌و دانست و افزود: «خودروهای کوچکتر درراستای تقاضای مشتریانی که به‌دنبال خودروهایی بااندازه‌های کوچکتر هستند، به‌تولید خود ادامه خواهند داد.»

معضلی به‌نام «برگزیت»

ب‌ام‌و اخیرا اعلام کرده ازتاریخ ۳۱اکتبر کارخانه خود واقع درآکسفورد انگلستان را که درآن به‌تولید مینی مشغول است، تعطیل خواهد کرد تا خود را برای اختلال‌های احتمالی ناشی از خروج بدون‌توافق بریتانیا ازاتحادیه اروپا آماده کند.

نیکلاس‌پیتر دراین‌خصوص گفت: «ما خود را برای سناریوهای متفاوتی آماده کرده‌ایم.» او افزود: «قطعات خاص خودرویی به‌میزان کافی انبار شده‌اند تازمانی‌که مشخص شود آیا بعد از خروج بریتانیا ازاتحادیه اروپا برواردات خودروها تعرفه ۱۰درصدی اعمال خواهد شد یا نه؛ تولید بدون هیچ‌مشکلی ازسر گرفته ‌شود.»

مدیرمالی ارشد ب‌ام‌و درخصوص افزایش قیمت محصولات درنتیجه برگزیت گفت:‌ «ما به‌ناچار بخشی از این تعرفه‌ها را به‌مشتریان‌مان منتقل خواهیم کرد و قیمت خودروهای مینی افزایش خواهد یافت.»

ب‌ام‌و پیش‌از هر اقدام دیگری مانند درنظر گرفتن تغییر درتولید خودروها یا قطعات درکارخانه‌هایی خارج از بریتانیا، به‌بررسی تاثیر افزایش قیمت‌ها خواهد پرداخت. پیتر درآخر گفت: «هنوز برای اعلام چنین‌اقداماتی زود است. اول باید ببینیم که تقاضا دستخوش چه‌تغییراتی خواهد شد.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر بهار + مجموعه اشعار بلند، کوتاه، دو بیتی و شعر نو از شاعران مختلف با موضوع بهار