لغو بیش از 1900 پرواز در پی ورود توفان «هاگیبیس» به ژاپن


لغو بیش از 1900 پرواز در پی ورود توفان «هاگیبیس» به ژاپن

در پی ورود توفان قدرتمند «هاگیبیس» به ژاپن، نزدیک به دو هزار پرواز داخلی و بین‌المللی در این کشور لغو شد.

لغو بیش از 1900 پرواز در پی ورود توفان «هاگیبیس» به ژاپن

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، با نزدیک شدن توفان پرقدرت «هاگیبیس» (Hagibis) به ژاپن بیش از ۱۹۰۰ پرواز داخلی و خارجی این کشور لغو شد.

رسانه‌های محلی روز شنبه گزارش دادند شرکت‌های هواپیمایی ژاپن، ۱۹۲۹ پرواز داخلی و بین المللی را در آستانه ورود توفان هاگیبیس لغو کردند. شرکت‌های هواپیمایی در مجموع ۲۶۲ پرواز خارجی را لغو کردند. علاوه بر این، ۱۳ شرکت هواپیمایی به تبعیت از شرکت‌های بزرگ علاوه بر پرواز‌های خارجی، تعداد زیادی از پرواز‌های داخلی خود را لغو کردند.

هاگیبیس یک توفان اقیانوسی پرقدرت است که از امروز شنبه از اقیانوس آرام وارد سواحل ژاپن شده است. این توفان پرسرعت با باران های سیل آسا همراه است. در همین راستا، تدابیر ویژه برای مقابله با تبعات توفان اتخاذ شده و نیروهای امداد و نجات، گارد ساحلی و اورژانس در حالت آماده باش به سر می برند. این در حالی است که در برخی مناطق ساحلی همچون «چیبا» دستور تخلیه نزدیک به یک میلیون نفر صادر شده است.

نیروهای امدادی همچنین از کشته شدن یک تن و زخمی شدن چهار نفر دیگر در پی وقوع توفان هاگیبیس خبر دادند. همچنین به دلیل توفان در شرق ژاپن، کلاس های روز شنبه در شهرهای مختلف لغو شد.

سازمان هواشناسی ژاپن ضمن اعلام اینکه حجم بارش‌های ناشی از ورود هاگیبیس طی ۶۰ سال گذشته بی سابقه است، این توفان را با توفان قدرتمند «ایدا» که در سال ۱۹۵۸ باعث کشته شدن ۱۲۶۹ تن شد، مقایسه کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد