مهمترین رویداد ها و خبرهای کیش در هفته ای گذشت


مهمترین رویداد ها و خبرهای کیش در هفته ای گذشت

هفته نیروی انتظامی: ۱۵ ویژه برنامه به مناسب گرامیداشت هفته نیروی...

مهمترین رویداد ها و خبرهای کیش در هفته ای گذشت

هفته نیروی انتظامی:

۱۵ ویژه برنامه به مناسب گرامیداشت هفته نیروی انتظای در جزیره کیش برگزارشد.این برنامه ها با ادای احترام فرماندهان نیروی انتظامی به شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس در جزیره کیش آغاز و با برگزاری رزمایش مشترک دریایی، دریابانان، مرزداران و مرزنشینان این جزیره پایان یافت .

مهمترین رویداد ها و خبرهای کیش در هفته ای گذشت

نماز جمعه:

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه کیش درخطبه های نماز جمعه، راهپیمایی اربعین حسینی را حسنه ای پرثواب دانست و گفت: شهدا آرزوی زیارت کربلا را داشتند و با شهادت خود، راه کربلا را هموارکردند .
خطیب نمازجمعه کیش در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به طوفان اخیرکیش، رعایت استانداردها بخصوص ساخت و سازها را از موارد رعایت حقوق مردم دانست.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده همچنین برلزوم توسعه فضاهای آموزشی کیش تاکید و خواستار بهره گیری از ظرفیتهای موجود بویژه مشارکت خیران برای ساخت وساز مدرسه و جبران کمبودهای فضاهایی آموزشی شد.

تقدیر از فعالیت های دست اندرکاران برگزاری هفته دفاع مقدس

با هدف ترویج فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس که تجلی گر وقایع عاشورا و کربلا است از فعالیت های دست اندرکاران برگزاری هفته دفاع مقدس در کیش تقدیر و قدردانی شد

سعید پور علی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در این مراسم با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و استقامت و پایداری ایران اسلامی در مقابل دشمنان گفت: عامل اصلی که ایران را در مقابل استکبار جهانی به پیروزی رساند حضور مردمی مقاوم، متدین و ولایتمدار بود که با خلق حماسه هایی همچون حماسه آزادی خرمشهر، رویداد تاریخی را ثبت کردند.

مهمترین رویداد ها و خبرهای کیش در هفته ای گذشت

امضای تفاهمنامه با دانشگاه علم و صنعت:

سازمان منطقه آزاد کیش و دانشگاه علم و صنعت ایران با هدف بهره وری از موسسه های دانش بنیان برای ایجاد اشتغال و تولید، تفاهمنامه همکاریهای علمی و نوآورانه آمضا کردند.

به گزارش ایرنا، براساس این تفاهمنامه که با حضور غلامحسین مظفری مدیرعامل منطقه آزاد کیش و علی ذاکری سردرودی رییس دانشگاه علم و صنعت ایران امضا شد، طرفین در خصوص طراحی، استقرار و راه اندازی شرکت های دانش بنیان در مرکز نو آوری و فناوری جزیره کیش همکاری می کنند.

مهمترین رویداد ها و خبرهای کیش در هفته ای گذشت

بازدید متخصصان صنعت برق از نیروگاه کیش:

با حضور گروهی از متخصصان صنعت برق، راهکارهای افزایش تولید و چگونگی توسعه نیروگاه برق این جزیره بررسی و گامهای عملی در این خصوص برداشته شد .

به گزارش ایرنا، این گروه متخصص بنا به دعوت سازمان منطقه آزاد کیش ضمن بازدید از امکانات شرکت آب و برق و نیروگاه کیش، در خصوص راهکارهای افزایش تولید نیروی برق و رفع نیاز های این منطقه، در جلسه ای با مدیرعامل شرکت آب و برق در خصوص طرح های توسعه ای نیروگاه کیش و چگونگی به روز رسانی تجهیزات آن گفتگو و تبادل نظر کردند.

در این نشست تخصصی که یک هفته بعد از قطع چندین ساعته برق در جزیره کیش انجام شد، افزایش ظرفیت تولید برق، سرمایه گذاری های انجام شده، مخارج روزانه نیروگاه، راهکارها برای کاهش هزینه های سوخت نیروگاهی و حمل آن به جزیره، تجهیزات موجود و امکانات مورد نیاز برای گسترش این مجموعه، با توجه به وضعیت آب و هوایی خاص جزیره کیش، چگونگی به روز شدن دستگاه ها و ارائه راهکار برای پیشگیری از حوادث و خسارات احتمالی مورد بررسی قرار گرفت.

مهمترین رویداد ها و خبرهای کیش در هفته ای گذشت

راه اندازی اولین مدرسه بین المللی کیش:

اولین مدرسه بین المللی کیش و هشتمین مدرسه بین المللی کشور طی مراسمی در این منطقه آزاد، بطور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، این مدرسه بین المللی که قرار است در مقاطع پیش دبستانی تا متوسطه فعالیت کند، امروز سه شنبه همزمان با روز کودک با پذیرش ۳۵ نوآموزا پیش دبستانی و ابتدایی با حضور مدیرعامل منطقه آزاد کیش، رئیس مدارس هوشمند کیش و وحید یعقوبی معاون هماهنگی و نظارت مراکز امور بین الملل و مدارس خارج کشور وزارت آموزش و پرورش اولین سال تحصیلی خود را آغاز کرد .

مهمترین رویداد ها و خبرهای کیش در هفته ای گذشت

گشایش خانه کودک ویژه گردشگران در کیش:

همزمان با روز جهانی کودک، اولین خانه کودک کیش با هدف ارائه خدمات به گردشگران، مسافران و میهمانان کوچک این جزیره گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، این خانه با ظرفیت نگهداری و ارائه خدمات آموزشی، فکری، تفریحی، ورزشی و سرگرمی به ۵۰ کودک درخیابان اصلی و در جوار مراکز تجاری و فروشگاهی جزیره گردشگری کیش واقع شده است.


مهمترین رویداد ها و خبرهای کیش در هفته ای گذشت

نشست شورای شهر کیش با مدیرعامل منطقه آزاد:

مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: این جزیره یک ظرفیت ملی و بین المللی و باید حلقه اتصال به بازار های جهانی در حوزه های علم، صادرات و واردات باشد.

غلامحسین مظفری در دیدار با اعضا شورای شهر کیش افزود: قوانین مناطق آزاد به لحاظ ساختار حقوقی و تشکیلاتی، تقریبا قوانین مترقی است و بخش عمده ای از نیاز های تشکیلاتی و ساختاری را پاسخگو است.

وی همچنین ضمن اشاره به فلسفه وجودی مناطق آزاد افزود: قوانین مناطق آزاد بگونه ای است که می تواند از همه ظرفیت ها در جهت رشد و توسعه منطقه و رونق اقتصاد استفاده کند و در این میان با بستر سازی مناسب و ایجاد فرصت ها می توانیم ثروت سازی کنیم و رشد توسعه را رقم بزنیم تا مردم کشورمان از این مواهب بهره مند شوند.

مهمترین رویداد ها و خبرهای کیش در هفته ای گذشت

تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران کیش:

ستاد مدیریت­ بحران منطقه آزاد کیش در پی قطع چندین ساعته برق در این جزیره با هدف بررسی این موضوع و پیشگیری از حوادث مشابه تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست با حضور اعضای این ستاد شامل نمایندگان معاونت ها و شرکت های تابعه سازمان، ادارات­ و نهادها، نیروهای نظامی ­و انتظامی­ کیش برگزار شد؛ رئیس ستاد مدیریت بحران کیش اعلام کرد: علت دقیق حادثه قطع برق که جمعه شب جزیره کیش را در خاموشی فروبرد، تا­کنون مشخص نشده است و تیم کارشناسی در این زمینه مشغول فعالیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته