نام‌نویسی بیش از 3 میلیون نفر در سامانه سماح


نام‌نویسی بیش از 3 میلیون نفر در سامانه سماح

مدیر اجرایی ستاد اربعین: تا امروز سه میلیون و 129 هزار و 340 نفر در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند

نام‌نویسی بیش از 3 میلیون نفر در سامانه سماحآقای امیر مرادی در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ با بیان اینکه تعداد ثبت نام‌های قطعی شده ۳ میلیون و ۱۱ هزار و ۲۳۲ نفر هستند، افزود: ۵۰۰ هزار و ۱۱۸ نفر مربوط به استان تهران، ۳۱۶ هزار و ۶۴۱ نفر استان خوزستان، ۲۵۷ هزار و ۴۱۷ نفر استان اصفهان، ۲۴۹ هزار و ۸۲۰ نفر استان خراسان رضوی، ۱۹۸ هزار و ۳۱۸ نفر استان فارس و ۱۱۷ هزار , ۶۲۰ نفر نیز از استان قم هستند که بیشترین آمار محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه ۷۶ هزار و ۵۸۲ هزار نفر نیز از اتباع خارجی هستند گفت: با توافق ایران و عراق زائران می‌توانند از ۱۰ شهریور (اول محرم) تا ۷ آبان (۳۰ صفر) بدون نیاز به روادید و به شرط نام نویسی در سامانه سماح، همراه با گذرنامه معتبر برای زیارت اربعین وارد کشور عراق شوند.
آقای مرادی افزود: لغو روادید برای این بازه زمانی است و خارج از این زمان، زائران موظف به تهیه روادید از طریق دفاتر زیارتی هستند، ضمن اینکه لغو روادید برای یک بار سفر زیارتی است.
مدیر اجرایی ستاد اربعین حسینی گفت: زائران برای پرداخت هزینه‌های مصوب فقط از طریق درگاه پرداخت الکترونیک سامانه سماح اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه ثبت نام در سامانه سماح، رایگان و هزینه‌های دریافتی برای خدمات درمانی و بیمه زائران است، افزود: مجموعه مبلغ دریافتی برای این خدمات ۲۵ هزار تومان است که در صورت ثبت نام در سایت نیز این هزینه ۲۲ هزار تومان خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا