ترس از گذشته در ازدواج


گفتن گذشته به همسر,تاثیر گذشته در ازدواج,ترس از گذشته در ازدواج

ترس از گذشته در ازدواج

ترس از گذشته در ازدواج

ترس از گذشته در ازدواج

نگرانی در خصوص رابطه تأثیر گذشته همسر در زنان و مردان معمولاً تفاوت دارد. چیزی که بیش تر برای خانم‌ها اهمیت دارد این است که شوهرشان از لحاظ احساسی درگیر نشده باشند و می ترسند مرد زندگی شان درگیر عشق زنی دیگر بوده باشد که به وی نرسیده است. در مقابل مردان بیش تر در خصوص روابط جنسی خانم خویش نگران هستند و زمانیکه متوجه میشوند همسرشان قبلا رابطه داشته؛ ذهنشان درگیر این میشود که تا چه حد روابط جنسی داشته اند.

در ادامه به شما خواهیم گفت برای داشتن یک ازدواج موفق بهتر است چه چیزی را از گذشته برای همسرتان فاش نموده و از بیان کردن چه چیز هایی پرهیز کنید.

چه چیزی از گذشته را بگوییم و چه چیز را نگوییم؟

مهترین بخش از گذشته که اشخاص می ترسند با آن در خصوص همسر آینده خویش حرف کنند؛ روابط گذشته است. مرز اینکه چه چیز را بگویید و چه چیز را نگویید خیلی مشخص نیست. ولی دو نکته را باید در نظر داشته باشید:

میزان جدّی بودن روابط قبلی؛ درصورتی که در قبل روابط جدّی مثل ازدواج یا نامزدی داشته اید حتماً باید آنرا با همسر یا خواستگارتان در میان قرار دهید. این مسایل دیر یا زود برای همسرتان اشکار خواهد گردید و درصورتی که از طریقی غیر از شما به آن پی ببرد، عدم صداقت شما میتواند بی اعتمادی ایجاد نموده و به روابط شما اسیب بزند.

میزان تأثیر اگاهی از آن بر تصمیم ازدواج و روابط کنونی؛ معیار دیگری که به شما نشان میدهد آیا باید از گذشته چیزی بگویید یا نه تاثیرگذاری آن صحبت بر روابط امروزتان است. درصورتی که میدانید مطرح کرن موضوعی در گذشته روی تصمیم طرف مقابل برای این که با شما ازدواج کند یا نه تأثیر می گذارد، بنابراین باید آنرا مطرح کنید. بیان نکردن چنین چیزی نوعی فریب دادن طرف مقابل محسوب می شود . صداقت به شما کمک میکند بدون ترس از گذشته آینده ای مطمئن بسازید.

بیشتر بخوانید: ازدواج دختری که باکره نیست

جزئیات را نگویید

بیان رابطه سطحی که از سر بی تجربگی و خامی بوده و گفتن آنها تنها حساسیت طرف مقابل نسبت به شما و گذشته تان را بالا می برد، توصیه نمی شود. همچنین بیان جزئیات از رابطه های جدّی گذشته یا بیان احساساتی که در آن درهنگام به آن شخص داشته اید یا چیز دیگری که میتواند برای همسر آینده تان آزاردهنده باشد را مطرح نکنید. درصورتی که قرار است چیزی از قبل را صادقانه بیان کنید تنها کلیات است نه جزئیات؛ و اما تأکید می کنیم درصورتی که واقعا در این زمینه ترس و تردید دارید به مشاوره ازدواج مراجعه نموده و از وی در این زمینه کمک بخواهید.

خیانت را نگویید

شما اکنون انسان وفادار و صادقی هستید، ولی احتمالا در قبل این چنین نبوده است. شما به نامزد قبلی خویش خیانت نموده اید ، ولی اینک انسان وفادار و صادقی هستید و به همین علت میخواهید تمام گذشته خویش را افشا نموده و از خیانت خویش هم برای همسر آینده تان بگویید! صبر کنید!

مطرح کردن این مسئله میتواند عواقب بدی بهمراه داشته باشد. مطمئنا احساس بی اعتمادی زیادی در طرف مقابل ایجاد میکند . بنابراین حال که از اشتباه خویش در گذشته درس گرفته و پشیمان هستید لازم نیست با مطرح کردن آن تخم بدگمانی در دل همسر آینده خویش بکارید.

اما در پایان تصمیم با شماست و درصورتی که موضوعی هست که فکر می کنید باید همسر آینده تان در خصوص آن بداند، حتماً قبل از مطرح کردن آن از یک مشاور کمک بگیرید تا حتی الامکان از عواقب ناخواسته آن در زندگی آینده تان پیش‌گیری کنید.

خاطرات تلخ خویش را مرور نکنید

همسر شما قرار است هم دل و همدرد شما باشد، ولی درصورتی که نمی خواهید تلخی های گذشته تان را با وی شریک شوید، اجباری در آن نیست. احتمالا این مسایل را برای خویش حل کرده و از آن گذشته باشید. بیان مجدد مسائلی مثل تعرض و مورد سواستفاده قرار گرفتن در بچگی میتواند ترس های شما را زنده و زخم های شما را تازه کند و روی نشاط و شادی رابطه کنونی تان اثر منفی بگذارد.

در این مورد هم تصمیم با شماست. شاید زمانیکه رابطه تان به نقطه امنی رسید در رابطه صمیمانه خویش با همسرتان بیان نقاط تاریک گذشته با وی به بهبود زخم های کهنه شما کمک کند.

صداقت یا پنهان کاری در مورد روابط گذشته؟

روش اگاهی شما از روابط همسرتان میتواند پیامدهای مختلفی به دنبال داشته باشد. درصورتی که همسرتان پیش از ازدواج با شما در خصوص رابطه گذشته اش گفته باشد در واقع به شما حق انتخاب داده است که تصمیم بگیرید این حقیقت را بپذیرید و با اگاهی با وی ازدواج کنید.

احتمالا انتخاب سختی برایتان باشد و پس از ازدواج ذهنتان درگیر این مسئله شود که تمام ماجرا را نگفته است. قبول این مسئله و ازدواج با وی، یعنی شما به این رابطه متعهد شدید تا با هم بتوانید عشق را تجربه کنید بنابراین نباید وی را تحت فشار قرار دهید یا حس گناه در وی ایجاد کنید.

از طرفی درصورتی که وی در خصوص روابط گذشته خود به شما نگفته باشد و پس از ازدواج متوجه رابطه وی شده باشید یا اطرافیان در خصوص رابطه گذشته اش چیزی بگویند مسئله پیچیده تر میشود . در ابتدا باید توجه کنید که درصورتی که شخص دیگری این مسئله را عنوان نموده چه هدفی دارد احتمالا می خواهد روابط شما را خراب کند.

در این حالت ممکن است احساس کنید که همسرتان شما را گول زده و دیگر نمی توانید به وی اعتماد کنید، نسبت به صداقت وی بدبین شده یا از وی طلب کار می شوید که به چه دلیل شما را بازی داده است. با این حال به این مسئله توجه داشته باشید که میخواهید وی را بخاطر گذشته ای که شما نقشی در آن نداشتید بازخواست کنید یا میخواهید کنار وی به ارامش برسید.

بیشتر بخوانید: چه مسائلی از گذشته را به خواستگار بگوییم

بیشتر بخوانید: ازدواج با فردی که قبلا رابطه جنسی نامشروع داشته

به نقل ازسایت بیتوته

ترس از گذشته در ازدواج

این مطلب را به اشتراک بگذارید و در گوگل محبوب کنید

ترس از گذشته در ازدواج ترس از گذشته در ازدواج




حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط