لوئیس همیلتون: فراری با انتخاب لکلرک به عنوان راننده شماره یک اشتباه می کند


فرمول یک ایران – صدرنشین جدول قهرمانی رقابت های فرمول یک 2019، لوئیس همیلتون، معتقد است فراری، چارلز لکلرک را به بهای از دست دادن سباستین فتل در جایگاه راننده شماره یک خود قرار می دهد. سباستین فتل فصل 2019 را به عنوان راننده شماره یک تیم ایتالیایی شروع کرد، اما دنباله ای از پول پوزیشن های چارلز لکلرک و پیروزی های پیاپی راننده موناکویی در بلژیک و...

فرمول یک ایران – صدرنشین جدول قهرمانی رقابت های فرمول یک ۲۰۱۹، لوئیس همیلتون، معتقد است فراری، چارلز لکلرک را به بهای از دست دادن سباستین فتل در جایگاه راننده شماره یک خود قرار می دهد.

سباستین فتل فصل ۲۰۱۹ را به عنوان راننده شماره یک تیم ایتالیایی شروع کرد، اما دنباله ای از پول پوزیشن های چارلز لکلرک و پیروزی های پیاپی راننده موناکویی در بلژیک و ایتالیا ورق را برگردانده است.

آخرین بار در روسیه راننده آلمانی طبق قرار قبل از مسابقه باید پیشتازی مسابقه را به هم تیمی جوانش برمی گرداند. اما پس از این که دستور تیمی را نادیده گرفت، تیم او را در استراژی پیت استاپ پشت چارلز لکلرک قرار داد.

لوئیس همیلتون در مصاحبه ای قبل از گرندپری ژاپن شرایط را در فراری این گونه توصیف کرد:

فراری از بیرون خاص و استثنایی به نظر می رسد.

و به چندین مورد که تمایل فراری به یک راننده در جایگاه شماره یک نسبت به دیگری را نشان می داد اشاره کرد. راننده بریتانیایی این گونه توضیح داد:

این تیم دینامیک جذابی دارد چرا که مشخصاً سباستین راننده شماره یک بود اما اکنون خیر. آن طور که از بیرون به نظر می آید فراری سعی می کند چارلز را به عنوان راننده شماره یک در اختیار داشته باشد.

آیا این برای تیم خوب است؟ فکر نمی کنم. اما این طرز فکری است که آن ها همیشه داشته اند.

او همچنین شرایط درون تیم مرسدس را این گونه بازتاب کرد:

ما در تیم شکایتی نداریم چون روند خوبی داریم که بسیار عالی جواب داده است و قرار هم نیست به این زودی آن را تغییر دهیم.

لوئیس همیلتون: فراری با انتخاب لکلرک به عنوان راننده شماره یک اشتباه می کندلوئیس همیلتون: فراری با انتخاب لکلرک به عنوان راننده شماره یک اشتباه می کند چارلز لکلرک، سباستین فتل و لوئیس همیلتون – بلژیک 2019

راننده بریتانیایی در ضمن اشاره کرد مشاهداتش منحصر به مسابقه روسیه نبوده و پایبندی تیم به قرار قبل از این مسابقه را درک می کند که به جای رقابت دو هم تیمی، چارلز لکلرک فضای کافی به سباستین فتل برای سبقت بدهد. هر چند وی اذعان داشت از این که چارلز لکرلک این توافق را قبول کرده و از جایگاه خودش در مقابل هم تیمی اش در پیچ اول دفاع نکرده متعجب شده است:

در گرندپری روسیه سال ۲۰۱۸ وقتی مسابقه را با پیشتازی والتری بوتاس شروع کردیم قرار بود او به جای نفر سوم به نفر دوم خلاء پشت بدهد و ما همین سناریو را اجرا کردیم.

او داخل را پوشش داد، من تو (Tow) داشتم، با هم در ردیف اول قرار گرفتیم و او جایگاه پیشتازی را برای خود حفظ کرد. من این همکاری را درک می کنم.

اما فکر می کنم چارلز گفت “من به تو [سباستین] فضا می دهم” و از جایگاهش دفاعی نکرد، که البته باید این کار را می کرد، چون وقتی جایگاه تان را به کسی می دهید نباید انتظار داشته باشید که آن را پس بدهد – من این کار را نمی کنم.

لوئیس همیلتون: فراری با انتخاب لکلرک به عنوان راننده شماره یک اشتباه می کندلوئیس همیلتون: فراری با انتخاب لکلرک به عنوان راننده شماره یک اشتباه می کند لوئیس همیلتون ، کیمی رایکونن و فرناندو آلونسو

وقتی از لوئیس همیلتون درباره تجربیاتش به عنوان راننده تازه کار در کنار راننده شماره یک تیم مک لارن، فرناندو آلونسو، در فصل ۲۰۰۷ و شرایط مشابه سباستین فتل با چارلز لکلرک در فصل ۲۰۱۹ سوال شد این گونه پاسخ داد:

من دوباره تأکید می کنم که این یک فرضیه است. چون ما از بیرون به وضعیت فراری نگاه می کنیم و نمی دانیم که در درون تیم چه می گذرد. من نمی دانم که سباستین چه احساسی دارد و سخت است که شرایط آن دوران من را با الآن در تیم فراری مقایسه کنیم.

طبیعتاً زمانی که من با فرناندو هم تیمی شدم او به عنوان راننده شماره یک مسابقه می داد ولی در اواسط فصل آن ها به هر دوی ما به یک اندازه سوخت [برای تعیین خط] دادند و آن موقع دیدم که تغییراتی در حال شکل گیری هستد. دینامیک تیم تغییر کرد و مشخصاً شرایط برای ما خوب پیش نرفت.

البته من شرایط را درک می کنم، چون مخصوصاً زمانی که وارد تیمی می شوید، می خواهید فرصت های برابر [در مقابل هم تیمی خود] داشته باشید. ولی راننده هایی هستند که همیشه جایگاه راننده شماره یک را می خواهند چون کار را برای شان راحت تر می کند. من هم آن جایگاه را می خواهم اما باید در شرایط برابر برای آن بجنگم.

من باور دارم بهتر است که شما بتوانید در یک آخر هفته راننده شماره یک باشید و در یک آخر هفته دیگر نباشید؛ به جای آن که در کل فصل این جایگاه را تصاحب کنید.

اما وقتی از قبل بدانید که راننده شماره دو هستید، این برای تان یک رویکرد بازنده در آن آخر هفته خواهد بود.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403