اعتراض الجزایری‌ها به لایحه دولت در خصوص سوخت


اعتراض الجزایری‌ها به لایحه دولت در خصوص سوخت

تهران-ایرنا- مردم الجزایر در سی‌وچهارمین جمعه اعتراض علیه عناصر باقیمانده دولت «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهوری این کشور به تظاهرات پرداخته و لایحه جدید دولت موقت در مورد سوخت را محکوم کردند.

به گزارش تارنمای روزنامه "الخبر" الجزایر، معترضان در این جمعه، تلاش دولت موقت برای تصویب لایحه را جنایت در حق الجزایر دانستند.

معترضان تأکید کردند: با وجود چهره‌های قدیمی و فرصت طلب در دولت، هیچ تغییر واقعی در سیستم حکومت فعلی انجام نخواهد شد، افرادی که به نفع جاه طلبی‌های خود، حاضر به قربانی کردن و آسب رساندن به آینده الجزایر هستند، کشوری که به ورشکستگی سیاسی، اقتصادی و فروپاشی اجتماعی رسیده است.

تظاهر کنندگان مخالفت صریح خود را با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۱۲ دسامبر آینده (۲۱ آبان) اعلام کردند و خواستار تشکیل یک دولت غیر نظامی شدند.

از دیگر خواسته های معترضان الجزایری، آزادی تمامی زندانیان سیاسی، روزنامه نگاران، اصحاب رسانه و افراد بازداشت شده در تظاهرات بود.

معترضان اعلام کردند، هرگز از خواسته های خود عقب نشینی نخواهند کرد.

مخالفت صریح مردم با برگزاری انتخابات در ماه آینده پس از آن روی می‌دهد که ارتش الجزایر اخیرا بر ضرورت برگزاری انتخابات در زمان مقرر تأکید کرده است.

به دنبال اعتراضات مردمی در الجزایر طی هفته های متوالی، بوتفیلقه مجبور شد پس از 20 سال حکومت در سن ۸۲ سالگی از قدرت کناره گیری کند. کناره گیری وی با اعمال فشار ارتش این کشور نیز همراه بود.

پس از برکناری وی، ارتش الجزایر به فرماندهی "قاید صالح" تلاش کرد تا با صدور بیانیه هایی خود را در این اعتراضات همراه با مردم نشان دهد تا بتواند در مرحله بعدی، نقش مهمی در تعیین شخص اول حکومت این کشور داشته باشد.

با این وجود مردم الجزایر اعتراضات خود را متوقف نکرده و این بار علیه دولت نظامی و باقیمانده دولتمردان منسوب به بوتفلیقه روانه خیابان‌ها شدند.

مردم بارها در شعارهای خود تاکید کرده اند که زیر بار حکومت نظامی نخواهند رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کودکان قربانیان قلدری اینترنتی