رکوردهای جالب دو مهاجم بزرگ دنیای فوتبال در بازی های ملی روز پنجشنبه


رکوردهای جالب دو مهاجم بزرگ دنیای فوتبال در بازی های ملی روز پنجشنبه

نیمار و رابرت لواندوفسکی به حدنصاب های جالبی در عرصه ملی رسیدند.

نیمار و رابرت لواندوفسکی به حدنصاب های جالبی در عرصه ملی رسیدند.

به گزارش وبسایت نود، با تعطیلی بازی های باشگاهی در نقاط مختلف دنیا، بازی های ملی ماه اکتبر به جریان افتاده و تیم های ملی در بازی های دوستانه و یا رسمی (مقدماتی جام جهانی و یورو) در مقابل رقبای خود قرار می‌گیرند.

در جریان بازی های روز پنجشنبه نیز دو مهاجم سرشانس دنیای فوتبال در دو عرصه گوناگون توانستند رکوردهای جالب توجهی را به نام خود ثبت کنند.

به نقل از فیفا، برزیل که بعد از قهرمانی در رقابت های کوپا آمریکا 2019 در حال برگزاری دیدارهای دوستانه در نقاط مختلف دنیاست روز پنجشنبه در سنگاپور به مصاف سنگال رفت و نتوانست در مقابل نایب قهرمان آفریقا به نتیجه ای بهتر از تساوی 1-1 برسد.

در این مسابقه نیمار ستاره پاریسن‌ژرمن که نتوانست به دلیل مصدومیت تیمش را در کوپا آمریکا 2019 همراهی کند، از ابتدا برای برزیل به میدان رفت و به این ترتیب به جدیدترین عضو از باشگاه صدتایی های برزیل تبدیل شد.

نیمار که نخستین بازی ملی خود را در 10 اگوست 2010 و در 18 سالگی برابر آمریکا انجام داده بود، تاکنون در 100 بازی ملی 61 گل به ثمر رسانده تا اکنون بعد از پله (77 گل) و رونالدو نازاریو (62 گل) سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی برزیل لقب گیرد.

پیش از نیمار، 6 بازیکن دیگر توانسته بودند به مرز 100 بازی ملی برای برزیل برسند و نیمار با رسیدن به این حد نصاب در 27 سالگی، جوان ترین بازیکن تاریخ تیم ملی برزیل است که تعداد بازی های ملی اش را 3 رقمی می‌کند. این رکورد پیش از او در اختیار روبرتو کارلوس بود که در 31 سالگی، صدمین بازی ملی اش را انجام داده بود.

اکنون و در رده ششم، نیمار با انجام صد بازی ملی در کنار روبینیو ایستاده و بالاتر از او، بزرگانی مثل کلودیو تافارل (101)، لوسیو (105)، دنی آلوز (116)، روبرتو کارلوس (125) و کافو (142) حضور دارند.

اما در شرایطی که برزیل تا مارچ 2020 و آغاز رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر دیدار رسمی در پیش نخواهد داشت، تیم های اروپایی در حال محک زدن شانس خود برای حضور در رقابت های یورو 2020 هستند.

در یکی از این بازی ها و در گروه G مقدماتی لهستان در ریگا مهمان لتونی بود و در پایان به لطف هت‌تریک رابرت لواندوفسکی در دقایق 9، 13 و 76 با نتیجه 3-0 از سد میزبان خود گذشت تا با 16 امتیاز، صدرنشین گروه خود باشد.

لواندوفسکی 31 ساله که پیش از این در 108 بازی ملی 57 گل به ثمر رسانده بود، با این هت‌تریک شمار گل های ملی اش را به عدد 60 رساند تا به این ترتیب به هفتمین بازیکن اروپایی تبدیل شود که توانسته گل های ملی خود را به مرز 60 برساند.

پیش از لوا، زلاتان ایبراهیموویچ (سوئد، 62 گل)، رابی کین (جمهوری ایرلند، 68 گل)، گرد مولر (آلمان غربی، 68 گل)، ساندور کوچیس (مجارستان، 75 گل)، فرانس پوشکاش (مجارستان، 84 گل) و کریستیانو رونالدو (پرتغال، 93 گل) دیگر بازیکنان اروپایی بودند که شمار گل های خود را از مرز 60 عبور داده بودند.

رکوردهای جالب دو مهاجم بزرگ دنیای فوتبال در بازی های ملی روز پنجشنبهلواندوفسکی که آقای گل رقابت های مقدماتی یورو 2016 (13 گل) و مقدماتی جام جهانی 2018 (16 گل) بوده، از آغاز فصل 20-2019 در 14 مسابقه برای بایرن مونیخ و تیم ملی لهستان 18 گل به ثمر رسانده و آماده ترین مهاجم این روزهای دنیای فوتبال است.

7712

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...