موفقیت جدید کردهای سوریه در درگیری ها با ارتش ترکیه


موفقیت جدید کردهای سوریه در درگیری ها با ارتش ترکیه

ائتلاف نیروهای دمکراتیک سوریه که بیشتر از کردها تشکیل شده ، یک روستای اشغال شده توسط ارتش ترکیه و هم پیمانان آنکارا را آزاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نامه نیوز، مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه نزدیک به مخالفان این کشور اعلام کرد که نیروهای دمکراتیک(کردها) در درگیری شدیدی با ارتش ترکیه توانستند روستای «الیابسه» در منطقه تل ابیض را بازپس گیرند.

درگیری های شدید میان ارتش ترکیه و متحدانش با کردهای سوریه در منطقه تل ابیض در استان الرقه و منطقه راس العین در استان الحسکه ادامه دارد.

ارتش ترکیه بامداد جمعه از کشته شدن نخستین نظامی خود در این درگیری ها خبر داد درحالی کردهای سوریه شمار کشته های ترکیه و گروه های هم پیمان آن را بسیار بیشتر اعلام کرده اند.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین از سرقت و غارت اموال روستاییان سوری توسط نظامیان ترکیه در مناطق درگیری خبر می دهد.

ارتش ترکیه به همراه گروه های تروریستی هم پیمان خود از روز چهارشنبه عملیاتی را با نام «چشمه صلح» به بهانه مبارزه با کردهای سوریه در شمال و شمال شرق این کشور آغاز کرد.

پیشتر، ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ به این طرف در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷) با همکاری گروه‌های مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خاورمیانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام