به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، ابراهیم گشتاسبی راد با بیان اینکه حافظ شیرازی یک نماد جهانی برای شیراز محسوب می‌شود و به همین دلیل برگزاری یادروز این شاعر شیرازی دارای اهمیت است، گفت: امسال برای یادروز حافظ برنامه‌هایی برای بهره‌مندی عموم مردم درنظر گرفته شده است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به برنامه‌های درنظر گرفته توسط ستاد یادروز حافظ در سطح کلان، افزود: سازمان فرهنگی شهرداری تلاش کرده تا برنامه‌های خود را در تمام نقاط شهر، تسری دهد.
وی بیان کرد: دو ویژه برنامه ویژه فرهنگی هنری و یک برنامه عمومی، به مناسبت یاد روز حافظ توسط سازمان فرهنگی طراحی و برنامه‌ریزی شده است، ی.ی از این ویژه برنامه‌ها، رویداد «شاعرانه‌های شیراز» است که در تمام مناطق یازده‌گانه شیراز اجرا خواهد شد، این برنامه شامل، حافظ خوانی، پرفورمنس‌های ادبی و مشاعره است.
گشتاسبی راد خاطرنشان کرد: این رویداد در مکان‌های جنب ارگ کریمخانی، بلوار رحمت، بوستان کشتکاران در مهدی آباد، بوستان خلیلی در بلوار پاسارگاد، بوستان بعثت، بوستان انتظار در شهرک بهشتی، بوستان صنوبر در ده‌پیاله، بوستان نماز، بوستان پرواز، بوستان علوی در 18 تا 20 مهر از ساعت 17 تا 19 برگزار می‌شود.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه برنامه «خط مشکین»، یکی دیگر از برنامه‌هایی است که برای یادروز حافظ در نظر گرفته شده، عنوان کرد: این برنامه، بداهه‌نویسی غزلیات حضرت حافظ شیرازی است که روز پنجشنبه هجدهم مهرماه از ساعت 16 تا 19 در محل آرامگاه حافظ با حضور 30 خوشنویس بداهه‌نویس برگزار می‌شود.
وی متذکر شد: همچنین در سه نقطه شهر شیراز، غرفه‌های عمومی جهت پذیرایی مردم برپا می‌شود که در این غرفه‌ها تمام اسباب پذیرایی مانند لیوان‌ها مزین به اشعار حافظ خواهد بود تا سبب گرامیداشت یاد حافظ در بین عموم شود، همچنین تبلیغات شهری در این زمینه نیز به صورت گسترده انجام شده تا عموم مردم از این روز مطلع شود.