سرمایه‌گذاری هزار میلیاردی برای دسترسی ریلی و جاده‌ای بنادر در پسکرانه


سرمایه‌گذاری هزار میلیاردی برای دسترسی ریلی و جاده‌ای بنادر در پسکرانه

خبرگزاری آریا- سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال این است که دسترسی بنادر تجاری کشور به سایر شقوق حمل‌ونقل با منابع و سرمایه‌گذاری‌های سازمان، بهبود و ارتقا یابد.

سرمایه‌گذاری هزار میلیاردی برای دسترسی ریلی و جاده‌ای بنادر در پسکرانه
خبرگزاری آریا- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال این است که دسترسی بنادر تجاری کشور به سایر شقوق حمل‌ونقل با منابع و سرمایه‌گذاری‌های سازمان، بهبود و ارتقا یابد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آقای محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص همکاری این سازمان با راه‌آهن و شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور برای توسعه زیرساخت‌های ترانزیتی متصل به بنادر، افزود: به دنبال دسترسی بنادر تجاری کشور به سایر شقوق حمل‌ونقل با منابع سازمان بنادر و دریانوردی و سرمایه‌گذاری برای بهبود و ارتقا هستیم.
وی ادامه داد: در این زمینه، دسترسی بندر تجاری چابهار به پسکرانه در حوزه جاده‌ای و دسترسی به ریل، یکی از برنامه‌های در دست اقدام سازمان است ضمن اینکه بهسازی مسیر دسترسی به بندر شهید رجایی، ایجاد دسترسی جاده‌ای برای بندر تجاری بوشهر، کمربندی بندر امام و بهبود دسترسی جاده‌ای این بندر بخش دیگر از برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی است. در بنادر شمال کشور هم بحث جاده، دسترسی به بنادر نوشهر و امیرآباد هم جزو برنامه‌های سازمان است.
وی گفت: در این خصوص مجموع طرح ها برای توسعه زیربناهای حمل‌ونقلی بنادر کشور که در حال مطالعه بوده و اجرا شده و یا اینکه اجرا خواهد شد حدود 1000میلیارد تومان است که از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی خواهد بود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص عملکرد شش ماه نخست سال 98 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تصریح کرد: در شش ماه ابتدایی امسال خوشبختانه شاهد روند روبه رشد فعالیت‌های تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری کشور هستیم. این میزان بیش از 76 میلیون تن تخلیه و بارگیری بوده که از این میزان حدود 16 میلیون تن واردات غیرنفتی و حدود 2 برابر این میزان یعنی 27 میلیون تن صادرات غیرنفتی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در زمینه واردات غیرنفتی، 24 درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را شاهد هستیم و در زمینه صادرات غیرنفتی هم حدود 6 درصد رشد عملکرد بنادر تجاری کشور بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد