85 درصد نیاز نیروهای مسلح داخل کشور تامین می‌شود


85 درصد نیاز نیروهای مسلح داخل کشور تامین می‌شود

همدان - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع گفت: 85 درصد نیازهای نیروهای مسلح کشور توسط صنایع دفاعی داخل کشور تامین می‌شود.

سردار رضا طلایی نیک پنجشنبه شب در یادواره سردار شهید بکند در رزن یادآوری کرد: ۹۰ درصد نیازهای ارتش و نیروهای مسلح قبل انقلاب از خارج کشور تامین می شد اما اینک ۸۵ درصد نیاز های نیروهای مسلح در صنایع دفاعی داخل کشور تامین شده و ۱۵ درصد مابقی هم نیازهای غیر نظامی نظیر پوشاک و البسه است.

وی با عنوان اینکه ایران یک هفته قبل از پیروزی انقلاب در تحریم نظامی قرار گرفت ادامه داد: اقتدار دفاعی به دست آمده حاصل خون شهیدان است.

معاون وزیر دفاع با بیان اینکه چرا رهبر فرزانه انقلاب می فرمایند: که جنگ اتفاق نمی افتد مذاکره هم نمی کنیم؟ گفت: برآوردهای دشمن از ایران موید اطلاع و آگاهی کامل آنها از قدرت بازدارندگی کشورمان است.

سردار طلایی نیک ادامه داد: آنها می دانند که ایران، نظام و انقلاب اسلامی از قدرت بازدارندگی بالایی برخوردار است و این موضوع از بروز هر گونه جنگ پیشگیری می کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع گفت: امام راحل (ره) و رهبر فرزانه انقلاب همواره بر توجه به وصیت نامه شهدا و سرلوحه کار قرار دادن آنها تاکید کردند چرا که وصیت نامه شهدا سند شهادت است.

سردار طلایی نیک افزود: یعنی اینکه شهید برای چه هدف و آرمانی به شهادت رسید ، بهترین و گویاترین سند وصیت نامه ها هستند.

وی اضافه کرد: شهادت و شهادت طلبی سرمایه این ملت است و در وصیت نامه شهدا سه مولفه ولایت پذیری ولایتمداری، اتحاد و یگانگی و ایثار و فداکاری بیشتر دیده می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع ادامه داد: این شاخص ها سه پایه قدرت کشور محسوب می شود و اگر امروز به قدرت منطقه ای، سیاسی، ملی و فراملی دست یافته ایم برگرفته از روحیه شهادت طلبی رزمندگان است.

سردار طلایی نیک گفت: وصیت نامه شهید بکند می تواند سرمشق ما باشد و با مرور جایگاه شهدا و تاثیر آنها بر روی مردم ، می توان بهتر به جایگاه آنها پی برد.

وی با عنوان اینکه شهدا تنها به اصل و زمان خود تعلق ندارند بیان کرد: دفاع مقدس زمانی موجب توقف دشمن شد و در ادامه وجود شهدا موجب باقی ماندن آثار و نتایج دفاع مقدس شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع گفت: با شهادت هر رزمنده، خیلی از جوانان به جبهه گسیل می شدند که این نشان می دهد اثر وجودی شهادت فرا نسلی است.

سردار طلایی نیک اظهار داشت: شهیدان بر روی زندگی کنونی و آبادانی آینده ما تاثیر دارند بنابراین شهدا تاریخ ساز و آینده ساز هستند.

وی افزود: پیوند شهادت طلبی دوران رسول اکرم(ص)، امیرالمومنین(ع) و ائمه اطهار(ع) به کربلای ایران یکی از وصایای شهید بکند است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دفاع ادامه داد: اثر شهدا بر روی ما در حوزه اعتقادی، معنویت و اخلاق، سیاست، جامعه و مدیریت و نظامی و دفاعی فراوان است .

سردار طلایی نیک افزود: برخی جوانان را به خاطر انتخاب شهادت با بیان بهانه هایی همچون علل احساسی، عواطف و تبلیغات، محکوم می کنند در حالیکه شهدا از جمله شهید بکند در وصیت نامه اش به صراحت عنوان کرده که من با آگاهی کامل این راه را انتخاب کرده ام.

وی بیان کرد: شهید بکند در ۲۱ سالگی فرماندهی سپاه در یکی از شهرهای همدان را عهده دار شد و در ۲۵ سالگی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

سردار طلایی نیک با بیان اینکه هنر امام راحل این بود که از جوانان، فرماندهان جنگ تربیت کند گفت: طرح رزمی اجتماعی در زمان جنگ توسط بسیجیان همدان طرح ریزی شد.

وی توضیح داد: در این طرح بسیجیان هم برای رزم با دشمن آماده می شدند هم برای مسایل امدادی، اجتماعی و فرهنگی فعال شدند که در ادامه طرح لبیک با امام شکل گرفت.

۷۵۲۶/۲۰۸۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403