احضار پمپئو به سنا


10 عضو دموکرات سنای آمریکا با هدایت سناتور باب منندز عضو کمیته روابط خارجی سنا، وزیر امور خارجه پمپئو را به سنا احضار کردند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ؛ به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، 10 عضو دموکرات سنای آمریکا با هدایت سناتور باب منندز عضو کمیته روابط خارجی سنا، وزیر امور خارجه را به سنا احضار کردند.
10 عضو دموکرات سنا، از مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا خواستند درباره دلایل و انگیزه برکناری ماری یووانوویچ سفیر سابق این کشور در اوکراین توضیح بدهد. این اقدام اعضای دموکرات سنا پس از آن صورت می گیرد که خبرهای درز کرده فاش کرد وکیل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، یووانوویچ را به علت موضع او در برابر تحقیقات در مورد خانواده جو بایدن، زیر فشار قرار داده بود.


اعضای دموکرات سنا همچنین از پمپئو خواستند مانع از حضور این سفیر در مجلس نمایندگان نشود و از او در برابر اقداماتی تلافی جویانه سیاسی، حمایت کند.
از سوی دیگر، کمیته های مجلس نمایندگان آمریکا که محاکمه پارلمانی دونالد ترامپ را پیگیری می کنند خواستار تحقیق درباره نقش ریک پری وزیر انرژی آمریکا در این ماجرا شدند. کمیته های نظارت، اطلاعات و امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا دو بازرگان اوکراینی متهم به دست داشتن در تامین مالی تبلیغات دونالد ترامپ را احضار کردند. این دو بازرگان اوکراینی متهم هستند به رودی جولیانی وکیل ترامپ برای تحقیقات در مورد فعالیت های جو بایدن در این کشور کمک کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...