مسجد پایگاه تبلیغ اسلام است نه پرداختن به حاشیه‌های سیاسی


مسجد پایگاه تبلیغ اسلام است نه پرداختن به حاشیه‌های سیاسی

حجت‌الاسلام علم‌الهدی بر لزوم پرهیز متولیان مساجد از حاشیه‌های سیاسی تاکید کرد و گفت: هر قدر مساجد به دور از تجملات و مرکزی برای تبلیغ مبانی اسلام باشند، بیشتر شاهد رونق حضور مردم در این خانه‌های خدا می‌شویم.

حجت الاسلام «سید عباس علم الهدی» در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به شاخصه های مسجد موفق و تراز اسلامی، اظهار کرد: مسجد تراز و نمونه، مسجدی است که در آن دستورات خدا و دین خدا و اهل بیت(ع) اجرا شود، هر قدر به این توفیقات دست یافتیم، مسجد ما مسجد موفقی خواهد بود.

امام جماعت مسجد کربلا (واقع در بزرگراه شهید صدر تهران) تصریح کرد: در صورتی که در مساجد بدعت به دین اضافه کنیم و آن چیزی را که در دین به آن تاکید نشده، از تربیون مساجد برای مردم بیان کنیم، اگر چه در ظاهر توفیقاتی به دست خواهیم آورد، ولی در اصل هیچ موفقیتی نداشته این، چراکه ما باید تابع احکام دینی باشیم.

حجت الاسلام علم الهدی بر لزوم پرهیز مساجد از حاشیه های سیاسی تاکید کرد و افزود: هر قدر مساجد به دور از تجملات، مرکزی برای تبلیغ مبانی اسلام و دستورات الهی باشند، بیشتر شاهد رونق حضور مردم در خانه های خدا می شویم. اما در صورتی که از واقعیت ها و حقایق دین دور شویم، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که مردم حضور پررنگ در مساجد داشته باشند.

وی تقویت کارکردهای اجتماعی مساجد را از ضرورت های مهمی دانست که باید در مسجد تراز اسلامی مورد توجه قرار گیرد و بیان کرد: در دوران دفاع مقدس، مساجد در پشتیبانی از جبهه های حق علیه باطل نقش خود را ایفا می کردند و امروز نیز در دستگیری و یاری رسانی به محرومان می توانند، خدمت رسانی کنند، به عنوان مثال در بحران اخیر سیل که برخی از استان ها با آن مواجه بودند، شاهد کمک رسانی قابل توجهی از سوی مساجد بودیم.

امام جماعت مسجد کربلا تاکید کرد: به طور مثال مسجد کربلا با همکاری تعدادی از مساجد اطراف مبالغی بسیاری را جمع آوری و با کمک جمعیت هلال احمر این مبالغ را برای مردم سیل زده ارسال کردند.

حجت الاسلام علم الهدی با اشاره به برنامه ریزی دشمن برای سوق جوانان به سوی اهداف و برنامه های خود، گفت: در گذشته با ایجاد برخی مراکز در مسجد می توانستیم فضای مسجد را فضایی جاذب برای حضور جوانان و نوجوانان کنیم، ولی امروز با گسترش شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی و نیز دسترسی به برنامه های سخنرانی و مداحی در این فضا، جوانان ترجیح می دهند برنامه ها مذهبی را هم از این شبکه ها پیگیری کنند، تا اینکه در مساجد حضور یابند.

وی درباره دیگر عوامل زمینه ساز حضور بیشتر جوانان و نوجوانان در مساجد و نیز نزدیک شدن مساجد به مسجد تراز و نمونه اسلامی، خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورها بدون آنکه از ظاهر جوانان ایراد بگیرند، پذیرای آنها هستند، در حالی که در جامعه ما بعضا برخی برخوردهای تند متولیان مسجد سبب دلسردی و دوری نسل جوان از این خانه های خدا می شود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول