موکب های گیلانی پیشتاز استقبال از زائران خارجی اربعین


موکب های گیلانی پیشتاز استقبال از زائران خارجی اربعین

حجت الاسلام رضوانی نژاد با بیان اینکه موکب های گیلانی پیشتاز استقبال از زائران خارجی اربعین هستند گفت: اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان جهت خدمت به زائران و جمع‌آوری هدایا و نذورات مردمی در موکب‌های استانی، فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت بااشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی و آمادگی گیلان در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی گفت: هرساله هزاران نفر از زائران حوزه قفقاز شامل کشورهای روسیه، آذربایجان و سایر کشورهای حاشیه دریای خزر از مسیر گیلان به زیارت اربعین مشرف می‌شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان ادامه داد: این زائران در مدخل ورودی استان توسط موکب‌های شهرستان آستارا و در مدخل خروجی استان، توسط موکب‌های شهرستان لوشان و رودبار مورد استقبال، پذیرایی و بدرقه قرار می‌گیرند.

وی افزود: در این موکب‌ها علاوه بر پذیرایی از زائران حسینی با غذای گرم، برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله اهدای کتابچه‌های ادعیه، محصولات فرهنگی و مذهبی، زیارت مجازی، پاسخگویی به سوالات شرعی و مشاوره مذهبی به زبان‌های خارجی، ویزیت و داروی رایگان و .... ارائه می‌شود.

حجت الاسلام رضوانی‌نژاد تصریح کرد: علاوه بر موکب‌های داخل استان جهت استقبال از زائران خارجی، بیش از 15 موکب گیلانی در شهرهای مهران، نجف و کربلا پذیرای زائران کربلای معلا و شرکت‌کنندگان در پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر یک41 هزار نفر از گیلانیان برای حضور در همایش عظیم اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند تصریح کرد: با توجه به اعزام 24 هزار نفری سال 97، شاهد افزایش 65 درصدی نسبت به سال گذشته هستیم که این استقبال هم‌چنان ادامه دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به مشارکت مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در پذیرایی از زائران اربعین افزود: اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با حضور فعال جهت خدمت به زائران و جمع‌آوری هدایا و نذورات مردمی در موکب‌های استانی، آماده شرکت پرشور در پیاده روی عظیم مشتاقان ابا عبدالله الحسین(ع) هستند.

وی ادامه داد: همچنین به همت مساجد برای جاماندگان اربعین استان، پیاده‌روی به سمت امام زادگان در روز اربعین برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رضوانی نژاد از برگزاری کارگاه آموزشی پیاده‌روی اربعین خبر داد و بیان کرد: این کارگاه آموزشی در راستای توانمندسازی زائران جهت پیاده‌روی اربعین و آشنایی با شرایط موجود با ارائه گواهینامه با همکاری هیئت کوهنوردی استان در محل ستاد کانون های فرهنگی هنری استان برگزار شد.

پایان پیام/84

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی