زمین چمن مصنوعی و ترمینال پسته روستای رییس آباد بخش مرکزی ابرکوه افتتاح شد


زمین چمن مصنوعی و ترمینال پسته روستای رییس آباد بخش مرکزی ابرکوه افتتاح شد

یزد - ایرنا - زمین چمن مصنوعی و ترمینال پسته روستای رییس آباد بخش مرکزی ابرکوه عصر پنجشنبه با حضور معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان محلی این شهرستان افتتاح شد.

این طرح‌ها که در رشد و توسعه روستایی ابرکوه نقش تاثیرگذاری دارد با سرمایه گذاری ۱۸میلیارد ریالی بخش خصوصی و دولتی اجرا شده است.

دهیار روستای رییس آباد بخش مرکزی ابرکوه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: زمین چمن این روستا در زمینی به وسعت هزار مترمربع با هزینه‌ای افزون بر سه میلیارد ریال ساخته شده است .

ماشاالله توحیدی بابیان اینکه روستای رییس آباد ۵۵۰ نفر جمعیت دارد، افزود: هزینه ساخت این پروژه ورزشی با کمک اداره ورزش و جوانان و مشارکت دهیاری تامین شده که در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در نسل جوانان بسیار موثر است.

وی همچنین گفت: ترمینال پسته این روستا توسط بخش خصوصی در زمینی به وسعت هشت هزار مترمربع و با زیربنای ۸۰۰مترمربع و هزینه‌ای افزون بر ۱۵میلیارد ریال ایجاد شده که ظرفیت فرآوری هزار تن پسته را داردو برای ۱۵ نفر در ۲ شیفت کاری ایجاد اشتغال کرده است .

توحیدی اضافه کرد: در صورت تامین ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت توسط مسئولان ، این ترمینال با تکمیل زنجیره فرآوری، بسته بندی و صادرات، ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۳۵ نفر را دارد.

دهیار روستای رییس آباد ابرکوه خاطرنشان کرد: در این روستا با توجه به تبعات خشکسالی و تاثیر تغییر الگوی کاشت، ۳۰۰هکتار اراضی این روستا به کشت پسته اختصاص دارد.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ، همچنین در سفر به ابرکوه از نمایشگاه توانمندی‌ روستایی و عشایر بخش مرکزی ابرکوه، بوستان و همچنین بازارچه هفتگی روستای رییس آباد ابرکوه دیدن کرد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/ ۶۰۱۴/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی