نماینده روسیه از کرد‌های سوری خواست با دولت سوریه گفتگو کنند


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/)، واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: ما از کرد‌های سوری می‌خواهیم...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: ما از کرد‌های سوری می‌خواهیم با دولت این کشور گفتگو کنند.
نبنزیا گفت: همه طرف‌ها باید در طول این عملیات و وضع کنونی حداکثر شکیبایی را از خود نشان دهند. مطلب دیگر این است که این عملیات نتیجه اقدامات برخی از شرکای ائتلاف در شمال شرقی سوریه درباره بافت جمعیتی سوریه است. ما به آن‌ها در این رابطه هشدار دادیم و به آن‌ها گفتیم که سعی نکنید روی قبایل عرب که به طور سنتی در آن منطقه زندگی می‌کردند، حساب باز کنید. ائتلاف در حال حاضر در حال برداشت ثمره سیاست‌های جمعیتی خود در بخشی از سوریه است.
وی افزود: ما از ترکیه و سوریه خواستیم طبق توافق نامه آدانا که در سال ۱۹۹۸ حاصل شد با هم گفتگو کنند. ما از همه می‌خواهیم که گفتگو کنند. ما کرد‌ها را تشویق می‌کنیم تا با دولت سوریه گفتگو کنند و از آن‌ها می‌خواهیم که در گفتگو با دولت سوریه شرکت کنند. اما به نظر می‌رسد که کرد‌ها از برخی طرف‌های دیگر می‌خواهند که از آن‌ها محافظت کنند.
وی گفت: شورای امنیت باید دیگر جنبه‌های بحران سوریه را زیر نظر داشته باشد. شورای امنیت نه تنها درباره ترکیه بلکه باید در مورد حضور غیرقانونی نظامی این کشور در شمال شرق سوریه صحبت کند و آن‌ها باید فوراً این وضع را خاتمه دهند. بسیاری از موارد دیگر درباره سوریه وجود دارد که در صورت وجود حرکتی از طرف شورای امنیت باید به آن‌ها اشاره شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...