ارزشمندترین فرش ابریشم دنیا


کشور ترکیه را هر ایرانی می شناسد زیرا نزدیکترین و یکی از بهترین مقاصد توریستی خارجی است که مورد توجه هموطنانمان قرار گرفته است. این کشور در زمینه ها گوناگونی رکوردار است ولی یکی از جالب ترین آن ها این است که ارزشمندترین...

کشور ترکیه را هر ایرانی می شناسد زیرا نزدیکترین و یکی از بهترین مقاصد توریستی خارجی است که مورد توجه هموطنانمان قرار گرفته است. این کشور در زمینه ها گوناگونی رکوردار است ولی یکی از جالب ترین آن ها این است که ارزشمندترین فرش ابریشم دنیا نیز در این کشور قرار دارد.

ارزشمندترین فرش ابریشم دنیا

این فرش باارزش در شهر قونیه و در موزه مولانا قرار گرفته که گردشگران تور ترکیه می توانند ضمن بازدید از موزه، از قسمت مورد نظر هم دیدن کنند و اطلاعات جالبی به دست آورند. این فرش زیبا دارای 144 گره در هر سانتی متر مربع می باشد و به طور کلی 4 میلیون گره در بافت آن انجام شده که نشان از ارزش بالای آن است.

ارزشمندترین فرش ابریشم دنیا

مزار مولانا در سال 1927 به موزه ای مملو از آثار نفیس تبدیل شد که توجه همگان را به خود جلب نمود حتی امروزه بسیاری از گردشگرانی که به شهرهای دیگر ترکیه سفر می کنند، برای ساعات کوتاه هم شده، از این مکان دیدن می کنند؛ از همین رو بسیاری از گردشگران تور استانبول هم از این مکان مقدس و مهم بازدید می کنند.

برای رسیدن به موزه و بازدید از این فرش زیبا و چشم نواز باید از درب بزرگ موزه داخل شوید و وارد اتاق مورد نظر گردید. این اتاق آثار هنری جذابی را در خود جای داده که تماشای آن ها دقایق خوشی را برایتان به ارمغان می آورد.

ارزشمندترین فرش ابریشم دنیا

اما اگر شما از آن دسته گردشگرانی هستید که به بازدید از آثار هنری و فرهنگی علاقه ای ندارید و ترجیح می دهید که از مناظر طبیعی و بکر دیدن کنید، تور آنتالیا انتخاب مناسب تری برایتان می باشد. زیرا در این شهر سواحل بسیار تمیزی وجود دارد که دارای استانداردهای جهانی هستند و تفریح را لذتبخش می کنند. همچنین در این سواحل می توانید به ورزش های آبی مهیج هم بپردازید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!