ارقام نجومی آگهی‌های بازرگانی خارجی


ارقام نجومی آگهی‌های بازرگانی خارجی

فیلم سینمایی «مرد دو پیکر» (Gemini Man) با بازی «ویل اسمیت» با 9 میلیون و 370 هزار دلار معادل 108 میلیارد تومان رتبه نخست پرهزینه‌ترین آگهی تلویزیونی را به خود اختصاص داد.

ارقام نجومی آگهی‌های بازرگانی خارجی

در حالیکه درآمد تبلیغات و آگهی در آمریکا چندین برابر درآمد نفتی ایران به عنوان یکی از ۵ تولیدکننده بزرگ نفت خام جهان می‌شود این نکته به میان می‌آید که در کشور ما هم فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد که کوچک‌ترین استفاده‌ای از آن‌ها نشده است. میزان درآمد رسانه ملی ما هم در مقایسه با کشور‌های موفق در این زمینه بسیار ناامیدکننده است و می‌تواند به جایگاهی بسیار بالاتر برسد چراکه این بخش از تجارت منافع دوسویه تامین می‌گردد و یقینا معامله‌ای برد برد خواهد بود.

در جدیدترین آمار میزان هزینه‌کرد موسسات و شرکت‌ها برای تبلیغات و آگهی نگاهی می‌اندازیم به آمار شرکت «آی‌اسپات» که به صورت مستمر میزان هزینه‌های آگهی‌های تلویزیونی و سینمایی را ردیابی و ارزیابی می‌کند این بار «مرد دو پیکر» را پرهزینه‌ترین فیلم آگهی دهنده اعلام کرد.

فیلم سینمایی «مرد دو پیکر» (Gemini Man) با بازی «ویل اسمیت» با ۹ میلیون و ۳۷۰ هزار دلار معادل ۱۰۸ میلیارد تومان رتبه نخست پرهزینه‌ترین آگهی تلویزیونی را به خود اختصاص داد.

این شرکت ارزش تبلیغات و آگهی‌های این فیلم را ۹ میلیون و ۳۷۰ هزار دلار برای ۱ هزار و ۱۴۹ مورد آگهی که در ۳۷ شبکه ملی روی آنتن رفته به عنوان رتبه نخست پرهزینه‌ترین آگهی دهنده اعلام کرد.

رتبه دوم پس از فیلم «مرد دو پیکر» به فیلم «خانواده آدام» محصول کمپانی ام‌جی‌ام (مترو گلوین‌مایر) تعلق دارد. آگهی تبلیغاتی این فیلم ۱ هزار و ۷۳۶ مورد در ۴۲ شبکه ملی بوده است که برای این تعداد آگهی ۷ میلیون و ۷۷۰ هزار دلار (حدود ۹۰ میلیارد تومان) پرداخت شده است.

موسسه مگنا (Magna) هزینه تبلیغات در کشور آمریکا تا پایان سال ۲۰۱۸ را رقمی بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار اعلام کرد که در این میان برای اولین بار، تبلیغات دیجیتال در حدود نیمی از کل درآمد تبلیغات را شامل می‌شود.

از مقایسه میزان درآمد نفتی ایران در سال ۲۰۱۷ که حدود ۴۰ میلیارد دلار بوده است می‌توان حجم عظیم هزینه تبلیغاتی در آمریکا را بهتر درک کرد. درآمد تبلیغات این کشور با رشد ۶/۹ درصدی به ۲۰۷ میلیارد دلار رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی