سفیر بوسنی و هرزگوین با مجموعه مدیریت شهری قزوین دیدار کرد


سفیر بوسنی و هرزگوین با مجموعه مدیریت شهری قزوین دیدار کرد

سمیر ولاجیچ سفیر بوسنی و هرزگوین و هیات همراه در یک نشست با سرپرست شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهری قزوین دیدار و گفتگو کردند.

سمیر ولاجیچ سفیر بوسنی و هرزگوین و هیات همراه در یک نشست با سرپرست شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهری قزوین دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سمیر ولاجیچ؛ سفیر بوسنی و هرزگوین در ایران، در نشست با مجموعه مدیریت شهری قزوین گفت: خوشحالم که امروز در شهر تاریخی قزوین هستم و امیدوارم بتوانیم همکاری طرفین را تقویت کنیم.

ولاجیچ با بیان این که ایران اولین کشوری بود که در زمان استقلال بوسنی از آن حمایت کرد، گفت: کشور بوسنی و جمهوری اسلامی ایران ارتباط خوب و گسترده‌ای با هم دارند.

سفیر بوسنی و هرزگوین اضافه کرد: مردم ایران در زمان جنگ سخت بوسنی از آن حمایت کردند و من به عنوان سفیر، به نام کشور و مردم بوسنی، از ایران تشکر می‌کنم.

وی گفت: امیدوارم به زودی هیات‌هایی از شهر قزوین از بوسنی دیدن کنند و متقابلا هیات بوسنی به قزوین بیاید تا بتوانیم شناخت بیشتری پیدا کرده و همکاری بیشتری فراهم شود.

محمد درافشانی، سرپرست شهرداری قزوین هم در این نشست گفت: روابط دو ملت بزرگ ایران و بوسنی و هرزگوین تاریخی طولانی دارد و محدود به مناسبات سیاسی و اقتصادی نیست و روابط فکری و اندیشه‌ای میان دانشمندان، عالمان، شعرا و نخبگان دو کشور همواره از دیرباز وجود داشته است.

درافشانی افزود: تحولات دیپلماسی سبب شده تا دیپلماسی شهری هم در روزگار ما جایگاه ویژه‌ای دراین عرصه پیدا کند، بنابراین به منظور ارتقای هم بستگی‌ها و تحقق اهداف والاتر، از سازو کار‌هایی که زمینه تعامل و گفتگو را فراهم آورد، استقبال می‌کنیم.

وی اضافه کرد: شهر تاریخی قزوین از گسترش روابط و همکاری‌ها در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و نیز ترویج ارزش‌ها و شعائر دینی با تکیه بر اشتراکات میان دو کشور استقبال می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق